Dacia anunță o nouă motorizare numită Hybrid-G 150 4×4 pentru modelele Duster și Bigster. Această combinație unică de tehnologie hibridă, alimentare mixtă benzină/GPL și transmisie integrală reprezintă o premieră mondială.
Dacia anunță introducerea noului grup motopropulsor Hybrid-G 150 4×4. Noul sistem folosește motorul termic de 1.2 litri mild-hybrid 48V de 140 CP, amplasat pe puntea față, cu un motor electric pe puntea spate, capabil să livreze până la 31 CP în regim de vârf. Puterea totală combinată ajunge la 154 CP, cu un cuplu de 230 Nm pentru motorul termic și până la 87 Nm pentru cel electric.

Motorul termic este asociat la o cutie automată cu dublu ambreiaj și 6 trepte, dotată cu clapete de schimbare a vitezelor pe volan – o premieră pentru marca Dacia. Motorul electric de pe puntea spate este asociat cu o cutie inovatoare cu două trepte, complet decuplabilă.

Această cutie cu două trepte permite un cuplu ridicat la viteze reduse pe prima treaptă, dar și o eficiență crescută la viteze mari, reducând turația motorului electric. Astfel, se asigură o tracțiune eficientă pe puntea spate până la 140 km/h. Modul neutru (decuplare) elimină complet pierderile prin frecare în regim de rulare 4×2, contribuind la un consum optimizat.

Datorită bateriei Li-Ion de 48V cu o capacitate de 0,84 kWh, care se reîncarcă automat în fazele de decelerare și frânare, și a motorului electric conectat la roțile spate, sistemul permite numeroase faze de rulare în mod 100% electric. În trafic urban, Duster și Bigster hybrid-G 150 4×4 pot funcționa până la 60% din timp în regim electric.

Noul sistem hybrid-G 150 4×4 bi-fuel poate fi alimentat și cu GPL, al cărui preț pe litru continuă să rămână scăzut. Această tehnologie permite reducerea costurilor de utilizare cu până la 30%, precum și scăderea emisiilor de CO₂ cu 20 g/km comparativ cu actuala versiune 4×4 mecanică (mild-hybrid 130 4×4).
Cele două rezervoare – 50 litri pentru benzină și 50 litri pentru GPL – asigură o autonomie de până la 1.500 km (ciclu WLTP, pentru Duster), fără realimentare.
Consumul mediu de GPL este de 7,1 litri/100 km pentru Duster și 7,2 litri/100 km pentru Bigster. Consumul de benzină este de 5,5 litri/100 km pentru Duster și 5,6 litri/100 km pentru Bigster.

Ambele modele sunt echipate și cu selector pentru moduri de condus, cel de la volan putând alege între: Auto, Eco, Snow, Mud/Sand, Lock și Hill Descent Control (ce asigură coborârea pantelor cu viteză constantă).
Mai mult, alături de noua motorizare Hybrid-G 150 4×4 bi-fuel, Dacia anunță o revizuire completă a motorizărilor pentru Duster. Astfel, motorul Hybrid 155 înlocuiește versiunea Hybrid 140, Mild Hybrid 140 înlocuiește Mild Hybrid 130, iar Eco-G 120 înlocuiește Eco-G 100.
Dacia Duster dispune acum de o gamă nouă de patru motorizări, toate conforme cu norma de emisii EU6e bis.

Duster Hybrid 155. După Bigster, și Duster beneficiază de noua motorizare Hybrid 155. Aceasta este compusă dintr-un motor pe benzină cu 4 cilindri de 109 CP, două motoare electrice (un motor de 50 CP și un demaror/generator de înaltă tensiune), o baterie de 1,4 kWh (230 V) și o cutie de viteze automată electrificată. Aceasta dispune de 4 trepte dedicate motorului termic și 2 trepte pentru propulsia electrică, funcționând fără ambreiaj – o soluție tehnologică care permite o combinare eficientă a surselor de propulsie.
Sistemul de frânare regenerativă, împreună cu capacitatea ridicată de recuperare a energiei și randamentul transmisiei, permite rularea în mod 100% electric până la 80% din timp în mediul urban. În plus, pornirea se face întotdeauna în regim electric. Cu această motorizare, Duster înregistrează un consum mediu de doar 4,6 l/100 km, cu 8% mai redus față de versiunea Hybrid 140, și emisii de CO₂ începând de la 105 g/km, cu 7 g/km mai puțin decât versiunea anterioară.
Duster mild hybrid 140. Această motorizare reprezintă primul nivel de electrificare și combină un motor pe benzină cu 3 cilindri, 1.2 l turbo, de generație nouă, bazat pe ciclul Miller (eficiență crescută și pierderi reduse prin pompare), cu un sistem mild hybrid 48V și o cutie manuală cu 6 trepte.
Sistemul hibrid asistă motorul termic în fazele de pornire și accelerare, îmbunătățind confortul la condus și contribuind la reducerea cu aproximativ 10% a consumului (5,4 l/100 km) și a emisiilor de CO₂ (122 g/km), comparativ cu un motor termic de putere echivalentă.
Frânarea regenerativă permite reîncărcarea bateriei de 0,8 kWh într-un mod complet transparent pentru conducătorul auto.
Duster Eco-G 120. Duster oferă acum o variantă GPL mai puternică (+20 CP), pentru a răspunde cerințelor clienților care caută versatilitate și costuri de utilizare reduse. Dacia, lider incontestabil pe piața GPL din Europa, este singurul constructor care oferă alimentare mixtă benzină/GPL pe întreaga gamă de modele termice.
În regim GPL, noul Duster Eco-G 120 emite în medie cu 10% mai puțin CO₂ decât o motorizare pe benzină echivalentă. Autonomia ajunge până la 1.380 km, datorită celor două rezervoare, cu o capacitate utilă totală de 100 litri: 50 litri benzină și 50 litri GPL (rezervorul GPL este amplasat sub planșeul portbagajului, fără a afecta volumul de încărcare).
Comutarea între cele două tipuri de combustibil se face rapid, prin intermediul unui comutator integrat în planșa de bord.

Pentru a marca introducerea noilor motorizări, Duster beneficiază de acum, pe nivelul de echipare Journey, de o tapițerie exclusivă și de elemente decorative asortate. În plus, scaunul șoferului oferă de acum reglaj lombar.
În echiparea Extreme, sunt disponibile noi jante din aluminiu de culoare neagră, iar ambele niveluri de echipare primesc, în combinație cu motorizările hibride, regulator de viteză adaptiv – standard pe versiunea Journey și opțional pe Extreme.
Vă recomandăm și:















