Motorul AMG de 421 CP, surclasat de un nou propulsor Toyota?

0
2291

Acest nou propulsor Toyota de doi litri nu va fi alimentat cu combustibili fosili, ci va folosi biocarburanți sau de sinteză. Motorul, aflat în faza de dezvoltare, poate produce până la 600 de cai-putere, depășind recordul stabilit de 2.0 AMG cu ai săi 421 CP.

Toyota nu mizează pe o singură variantă de propulsie. Cu excepția motoarelor diesel, pe care le-a abandonat în 2018, pentru autoturisme, marca niponă oferă propulsoare care funcționează pe benzină, în sisteme hibrid simplu și tip plug-in (încărcabil), electrice și chiar pe hidrogen. Pe lângă parteneriatul tehnic cu Mazda și Subaru în ceea ce privește dezvoltarea motoarelor termice, Toyota lucrează de câțiva ani la variante care au hidrogenul ca sursă de energie, destinate competițiilor. Conform directorului tehnic al companiei Toyota, Hiroki Nakajima, experiența din competiții cu acest tip de motorizare este „extrem de benefică pentru următoarea generație de motoare și deschide calea către noi posibilități”.

Propulsor Toyota de doi litri și până la 600 cai-putere

600 CP din doar doi litri cilindree?

Două blocuri motoare, cu câte patru cilindri, sunt în prezent în faza de studiu la Toyota. Se testează un motor de 1,5 litri, în versiuni fără supraalimentare (atmosferic) și turbo, și un propulsor, cu turbină, de doi litri. Pe lângă faptul că sunt cu 10 până la 20% mai compacte decât motoarele care se găsesc în prezent sub capotele mașinilor Toyota, acestea promit puteri foarte mari. De fapt, noul  propulsor Toyota de doi litri ar putea dezvolta până la 600 CP, în special pentru competiții. Dar, pentru mașinile de stradă, este luată în considerare o versiune de 400 CP. Astfel, motorul 2.0 AMG, cu cei 421 CP ai săi, nu ar mai fi singurul capabil să producă peste 200 CP pe litru.

Propulsor Toyota de 1,5 litri

Pe lângă faptul că au un randament foarte ridicat, aceste noi motoare Toyota vor funcționa cu biocombustibili sau carburanți sintetici. Și se ia în calcul și alimentarea lor cu hidrogen lichid. Până atunci, ar trebui să ajungă pe piață până în 2027 și vor respecta normele Euro 7. Așadar, nici pentru Toyota, motorul termic nu și-a spus ultimul cuvânt.

Vă recomandăm și:

Farurile care costă cât o mașină sport

Hyundai N Vision 74, un „model electric de înaltă performanță”. FOTO

Skoda Superb Sleeper Edition: 477 CP într-un break discret

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


+ 3 = doisprezece