Compania fondată de designerul germano-georgian Sasha Selipanov, cunoscut pentru colaborările sale cu Koenigsegg și Bugatti, tocmai a dezvăluit prima sa mașină: Nilu. Acesta este un hypercar cu construcție clasică, ce nu prea face apel la noile tehnologii.
Hypercarul a fost botezat, ca și firma (Nilu27), plecând de la numele fiicelor lui Selipanov, Nica și Lucia. Iar numărul 27 a fost purtat de mașina pilotului canadian de Formula 1 Gilles Villeneuve, care l-a impresionat puternic pe copilul Sasha în urmă cu peste patru decenii.
Nilu în formulă de bază
În loc să se concentreze pe tehnologia de vârf, precum supraalimentarea sau asistența hibridă, Nilu adoptă o arhitectura puristă, folosind un motor V12 aspirat natural, conectat la o cutie de viteze manuală cu schimbător de viteze deschis. Totuși, nu este complet tradițional în abordarea sa. Designul său atrăgător este susținut de o caroserie monococă din fibră de carbon, completată de un set de subcadre tubulare din aliaj de aluminiu. Propulsorul pe benzină V12, proiectat de Hartley Engines din Noua Zeelandă, este o unitate de 6,5 litri cu cilindrii în unghi de 80 de grade. Nilu27 spune despre acest motor că „se turează ca unul electric”. De altfel, puterea maximă de 1.070 CP se obține la 11.000 rpm, iar vârful cuplului motor, 860 Nm, se atinge la 7.000 rpm. Mașina nu cântărește decât 1.200 kg, astfel că viteza maximă este de… 400 km/h. Și aceasta limitată electronic!
Sistemul de evacuare, operă de artă
Spre deosebire de majoritatea motoarelor, care au admisiile în interiorul V-ului și evacuările în exterior, fluxul de aer este inversat la acest V12. Evacuarea gazelor arse se face prin partea de sus, iar sistemul de eșapament este fabricat din Inconel și este imprimat 3D. S-a ales această metodă pentru a obține forma sa complexă, pe care Sasha Selipanov o numește Snake Pit, „șerpărie”. Cele 12 țevi de evacuare se unesc, câte șase, în două tobe care au element comun final triplu. Se pare că designul acestuia a fost inspirat de cel al sistemului de evacuare al navetelor spațiale americane. Nilu este centrat pe feedbackul oferit pilotului său. În acest sens, singura transmisie disponibilă este manuală cu 7+1 trepte de viteză, furnizată de CIMA. Schimbătorul de viteze are un mecanism de blocare, pentru a preveni trecerea accidentală în marșarier, similar cu cel de la Lamborghini Countach.
Nilu e simplu de condus. Oare?
Accesul în habitaclu se face prin portiere cu deschidere verticală, tip gullwing (aripi de pescăruș). În cabina hypercarului Nilu nu veți găsi prea multe butoane. Acestea nu există pe volanul perfect rotund, iar singurul ecran se află integrat în oglinda retrovizoare, pentru a îmbunătăți vizibilitatea spre spate. Scaunele sunt fixe, în timp ce pedalele, tetierele și oglinzile sunt reglabile manual, prin pârghii și comutatoare prelucrate din aluminiu. Pe scurt, această mașină este cu adevărat despre experiența analogică. Sub caroserie, și-a găsit locul un sistem de suspensii cu dublu braț oscilant și amortizoare pushrod. Contactul cu solul se face prin jante de 20”, pe față, și de 21”, pe spate, echipate cu anvelope Michelin Pilot Sport Cup 2R. Acestea ascund un set de frâne carbonceramice de înaltă performanță, produse de Brembo.
Puțini norocoși
Vor fi construite 15 supermașini Nilu, toate destinate curselor pe circuit, în competiții sau pentru plăcerea proprietarului. Acestea nu vor fi omologate pentru circulația pe drumurile publice, dar Nilu27 a anunțat că pregătește și o versiune „civilă”. Pentru aceasta, se va obține omologarea necesară, iar Sasha Selipanov intenționează să producă un număr de 54 de unități. Nilu își va face debutul public la Pebble Beach, California, în timpul Monterey Car Week, pe 15 august. Prima serie de prototipuri și mașini pentru clienți va fi asamblată în Irvine, California, înainte ca producția să fie mutată în străinătate.
Vă recomandăm și: