Este vorba despre un model care marchează o dublă celebrare: 50 de ani de la lansarea numelui în panoplia Nissan şi tot atâţia de la înfiinţarea casei Italdesign, cea care se va ocupa de producţia exclusivistului model în fabrica sa din Torino.
Simetria este completă dacă adăugăm şi faptul că vor fi construite doar 50 de exemplare. Preţul acestui model-trofeu este de 990 000 euro şi primele maşini vor fi livrate către sfârşitul anului. Italdesign a pornit de la ultimul model GT-R Nismo pe care l-a remodelat după cutumele modei europene din industria automobilistică, rezultatul fiind unul de-a dreptul spectaculos. La fel este şi priveliştea de sub capotă. Motorul, cu specificaţii de GT 3, este un V6 de 3.8 litri care dezvoltă aproximativ 720 CP (7100 rpm) şi 780 Nm (3600 – 5600 rpm).
Turbine optimizate, intercoolere supradimensionate, arbore cotit, pistoane, bielete şi cuzineţi de mare duritate plus un sistem de admisie şi evacuare reproiectate contribuie la atingerea unor performanţe tehnice remarcabile. Cutia de viteze este de tip dublu ambreiaj şi transmite forţa motorului către toate roțile prin intermediul unor diferenţiale şi planetare ranforsate capabile să facă faţa enormelor solicitări la care vor fi supuse. Sistemul de suspensie este creaţia celor de la Bilstein care au apelat la amortizoarele autoadaptive din familia DumpTronic. Frânele Brembo cu discuri de 390 mm la roţile față şi 380 mm la cele din spate plus anvelopele Michelin Pilot Super Sport cu dimensiuni asimetrice (255/35 R21 pe faţă şi 285/30 R21 pe spate) întregesc porterul unui bolid eveniment de categorie supergrea.
Foto: Nissan