Nissan: reduceri de criză sau de salvare?

0
104

Constructorul auto japonez plănuiește să-și reducă cheltuielile fixe anuale cu 300 de miliarde de yeni, circa 2,57 miliarde de euro, și să își restructureze datoriile, taxele și impozitele, pentru a compensa pierderile pe care le-a suferit în ultimul an, agravate și de situația economică precară creată de măsurile restrictive aplicate de guverne în contextul pandemii de Covid-19. Informațiile au fost furnizate către Automotive News de o sursă anonimă de la nivelul conducerii companiei nipone.

Planul va fi aplicat pe parcursul a trei ani, dacă va fi aprobat în ședința de bilanț a Nissan, ce va avea loc pe 28 mai 2020. Pe lângă cele de mai sus, Nissan va renunța și la marca Datsun, pe care a revitalizat-o în 2013, pentru a oferi mașini low-cost pe piețele emergente din Asia. Deasemenea, gigantul auto își va închide și una dintre fabricile pe care le are la nivel mondial, dar aceasta nu a fost nominalizată. Va fi cea de-a doua uzină Nissan închisă în acest an, după cea din Indonezia. În urma acestei mișcări, marca japoneză va va mai avea 13 unități de producție. Vor fi micșorate și fondurile alocate activităților de marketing și de cercetare-dezvoltare.
Nissan traversează o perioadă tulbure începând din noiembrie 2018, când președintele de atunci al consiliului său de administrație, Carlos Ghosn, a fost arestat în Japonia, după ce a fost acuzat de infracțiuni financiare. În plus, Nissan are și o gamă de modele îmbătrânită, iar showroom-urile de pe principalele piețe de desfacere au fost închise de la declararea pandemiei. Per total, conducerea companiei estimează că încasările în anul fiscal încheiat la 31 martie 2020 au scăzut cu 12% față de cel precedent, până la 10.200 miliarde yeni (87,4 miliarde euro), iar planul ce va fi supus aprobării pe 28 mai vizează o creșterea a acestora la nivelul de 11.500 miliarde yeni (98,5 miliarde euro), în 2023.


Pentru Europa, planul prevede renunțarea la modelul Nissan Micra, ce folosește aceeași platformă tehnică ca și modelele Dacia, și axarea pe SUV-uri și mașini electrice și electrificate. Asta înseamnă o concentrare pe modelele Nissan Leaf, microbuzul/autoutilitara e-NV200, crossover-ele Juke, Qashqai și X-Trail. Și poate va fi salvat și pickup-ul Navara… Dar, întrebarea din titlu rămâne: este acesta doar un plan de redresare sau este unul de salvare? Vom vedea.

Foto: Nissan

http://www.autotestmagazin.ro/nissan-e-nv200-xl-voltia-extra-large/

http://www.autotestmagazin.ro/nissan-e-force-un-motor-in-plus/

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


patru × 7 =