Vârful gamei de modele plug-in hibrid a noului BMW Seria 5 dispune de un motor pe benzină cu şase cilindri dispuşi în linie şi tracţiune integrală xDrive, pentru o combinaţie de eficienţă şi performanţe dinamice.
Noul BMW 545e xDrive Sedan are un motor electric sincron ce furnizează puterea maximă de 80 kW/109 CP. Acesta este combinat cu un propulsor pe benzină de trei litri, cu şase cilindri în linie și tehnologie de supraalimentare TwinPower Turbo, ce produce 210 kW/286 CP. Puterea totală a sistemului, cu ambele motoare conectate la aceeaşi cutie de viteze automată cu 8+1 rapoarte, este de 290 kW/394 CP. Cuplul atinge nivelul maxim de 600 Nm, iar viteza de vârf este limitată, electronic, la 250 km/h. În modul exclusiv electric, se poate rula cu viteza maximă de 140 km/h. BMW 545e xDrive accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,7 secunde. Autonomia electrică este de 54-57 de kilometric, iar consumul mediu de combustibil este de 2.1-2.4 l/100 km, conform datelor furnizate de BMW. Setul de acumulatori litiu-ion lucrează la tensiunea de 400 V și este amplasat sub bancheta spate. Asta face ca portbagajul, deși afectat, să rămână, totuși, la capacitatea rezonabilă de 410 litri.
BMW 545e Xdrive are trei moduri principale de lucru, Hybrid, Electric și Sport. În setarea Hybrid, care este și cea implicită, motorul electric este folosit predominant, cel termic intervenind doar la viteze mai mari sau în condiții de sarcină ridicată. Modul implicit are și o setare secundară, Hybrid Eco Pro, ce poate fi utilizată la viteze și solicitări mici, în oraș de exemplu, situație în care motorul pe benzină este nu intervine aproape deloc. Setarea Electric este rezervată rulării electrice, bineînțeles, iar Sport este pentru momentele în care șoferul dorește ca 545e Xdrive să fie un… BMW, adică o mașină foarte sportivă. Ca majoritatea mașinilor hibrid, și noul BMW are sistem de recuperare a energiei de frânare.
BMW 545e xDrive va ajunge în showroom-uri în noiembrie 2020.
Foto: BMW