Noul BMW i5 M60 xDrive Touring – Tensiune maximă!

0
1483

Odată cu înlocuirea motorului termic maşinile parcă şi-au pierdut vocea. Ei bine, noul BMW i5 M60 xDrive Touring demonstrează că şi liniștea în care se dezlănțuie un propulsor electric poate fi una profund năucitoare.

Salturi uriaşe de viteză făcute în intervale de timp care durează mai puţin decât îţi ia să clipeşti sunt o dovadă clară a performanţelor care se ascund în spatele liniștii care aureolează călătoria la bordul noului BMW i5 M60 xDrive Touring.

Asta în timp ce toate caracteristicile practice sunt conservate, îmbunătăţite şi diversificate din moment ce este vorba de o caroserie cu certe veleităţi în ceea ce privește funcţionalitatea.

Noul BMW i5 M60 xDrive Touring este propulsat de două motoare electrice care integrează tehnologia BMW eDrive de generația a cincea. Câte unul la fiecare punte, fiind vorba de un model cu tracţiune integrală, xDrive.

Cel de la puntea faţă dezvoltă 261 CP şi 365 Nm iar cel de pe puntea spate 340 CP şi 430 Nm. Bateria Lithium-ion, montată sub podea, are o capacitate netă de 81,2 kWh şi tensiune de 400 V. Poate fi încărcată cu maxim 22 kW de la o staţie de curent alternativ și cu maxim 205 kW de la una de curent continuu.

Apartenența la clasa premium își pune amprenta în ceea ce privește materialele, texturile, finisajele şi dotările. Ultimele, dintre cele mai elaborate şi mai avansate tehnologic sau „softologic”. Simplul fapt că acum poţi selecta o opţiune care este disponibilă spre închiriere temporară sau să o achiţi integral şi să beneficiezi de ea permanent, este o realitate cât se poate de palpabilă.

Pentru asta este nevoie doar să accesezi Connected Drive Store via displayul central şi să optezi fie pentru încercarea respectivei funcţii în mod gratuit timp de o lună sau să o cumperi efectiv contra unei anumite sume. De exemplu, dacă doreşti ca de acum încolo BMW i5 M60 Touring să te întâmpine şi să îşi ia la revedere de la tine cu jocuri de lumină, achiţi 280 ron şi opţiunea va fi instalată pe maşină. Raftul Connected Drive Store este cam goluţ în cazul acestui exemplar dintr-un singur şi simplu motiv: este vorba de un vârf de gamă.

Planşa de bord are un design fără sincope, absența aeratoarelor făcându-se imediat remarcată. Chiar trebuie să le cauţi puţin pentru a le descoperi fiind ingenios mascate.

Atmosfera interioară este una rasată, totul fiind impecabil executat. Aşadar, sentimentul de calitate este unul pregnant şi omniprezent dar fără să fie ostentativ. Asta chiar dacă pe întreg perimetrul care delimitează spaţiul rezervat pasagerilor din faţă sunt aplicate ornamente realizate din cristal translucid care asigură 15 nuanțe de culoare pentru iluminarea ambientală.

Plafonul panoramic adaugă un plus de lumină naturală care face şi mai plăcut timpul petrecut la bord.

Tapiţeria sintetică Merino Individual este o combinaţie între piele perforată de culoare maro şi piele netedă de nuanţă gri-petrol.

Este armonizată estetic cu ornamente de nuanţă negru lucios, gri satinat sau cu aspect de aluminiu cum este cel de pe planşa de bord.

Volanul redesenat este teşit în partea inferioară şi etalează prize generoase pentru palme care te conectează pregnant la reacţiile maşinii.

Poate fi reglat electric, asemeni scaunelor față. Pentru un plus de confort, comenzile fizice prezente pe scaune sunt dublate (şi completate) de cele digitale.

Nu ezit să mă servesc de ambele posibilităţi de reglare. Îmi găsesc rapid poziţia dorită de condus. Inclusiv tetiera poate fi ajustată în plan orizontal în 6 poziţii predefinite – singurul control manual prezent de altfel la acestea.

Închiderea circuitului electric de la elegantul buton Start Stop, realizat tot din cristal, se face cu o detonaţie sonoră mocnită care simulează fonic pornirea unui motor.

Apoi… linişte.

Şase moduri de condus îţi stau la dispoziţie: Personal, Sport, Efficient (include activarea autonomiei maxime), Expressive, Relax şi Digital Art. Toate sunt însoţite de manifestări estetice sau de comfort personalizate. Modul Sport permite cinci reglaje: Șasiu, Dinamica condusului, Direcţie, Suspensie, Susţinere laterală scaune față.

Pornesc la drum fără să bruschez acceleraţia. Constat că 517 CP şi 795 Nm nu sunt dificil de strunit dacă îi iei cu binişorul. Suspensia autoadaptivă citește scrupulos denivelările asfaltului, ajutată fiind probabil şi de jantele M de 20″ acoperite cu un strat firav de cauciuc din moment ce talonul măsoară 40 pe faţă şi 35 pe spate.

Asimetrice sunt și lăţimile benzii de rulare: 235 mm pe faţă şi 275 mm pe spate.

Sistemul de suspensie Adaptive Chassis Professional cu amortizoare controlate electronic și pernă de aer la puntea spate, se ajustează instantaneu la gradul de încărcare, stilul de condus sau calitatea caii de rulare. Prin urmare, la frânările puternice, nu vei simţi presiunea pusă pe frâne de cele 2.425 kg cât cântăreşte la gol modelul BMW i5 M60 xDrive Touring testat.

Tangajul este foarte bine înăbuşit, ampatamentul de aproape 3 metri şi garda la sol de nici 14 cm aducându-şi fiecare în parte contribuţia la această inflexibilitate. Comportamentul sever al suspensiei trebuie corelat cu locul dominant pe care îl ocupă BMW i5 M60 xDrive Touring în gama M pe scala sportivităţii.

Surprinzător, dar confortul pasagerilor nu se degradează într-o măsură care să lase loc nemulţumirilor. Pe lângă suspensia pneumatică de la puntea spate, ajută la asta și scaunele confortabile care atenuează la rândul lor eventualele şocuri provenite de la calea de rulare.

Pare mai degrabă că ar fi vorba de un compromis decât de o calitate dat fiind nivelul de performanță asumat de noul BMW i5 M60 xDrive Touring.

Comportamentul complet necombativ de care dă dovadă câtă vreme mişcările pedalei de acceleraţie sunt line şi de mică amplitudine se îmbină armonios cu rafinamentul spaţiului interior şi multitudinea de elemente de confort şi divertisment care îţi stau la dispoziţie.

Printre acestea, AirConsole Games. Ai astfel acces la o varietate largă de jocuri folosind propriul smartphone drept consolă.

Pentru şofer, distracţia începe imediat ce acceleraţia este strivită de podea. Eventual însoţită de selectarea modului Sport care urcă puterea sistemului electric la 601 CP şi de acționarea padelei Boost care adăugă în regim tranzitoriu încă 25 Nm la cuplul maxim, acum ajuns la valoarea de 820 Nm!

Ceea ce urmează este o explozie de forţă care stârneşte în siajul maşinii un adevărat taifun. Senzaţia este că toţi ceilalţi participanţi la trafic sunt imobili, singurul care se mişcă fiind doar tu.

Întregul proces este însoţit de o coloană sonoră sugestivă care urmăreşte fidel crescendoul angajamentului de care dau dovadă cele două motoare electrice. BMW IconicSounds Electric este responsabil de feedback-ul acustic care te învăluie la cea mai fină apăsare a pedalei de acceleraţie. Dotare standard.

Nivelul de stabilitate este impecabil. Bateria de mare capacitate și motoarele electrice de la cele două punţi coboară semnificativ centrul de greutate la o maşină cu înălţimea de 1,5 metri. Ar mai fi şi modul chirurgical în care „operează” sistemul de direcţie Integral Active Steering care te înscrie fără ezitare în viraje.

Noul BMW i5 M60 xDrive Touring este echipat cu roţi directoare inclusiv la puntea spate şi cu sistem de direcție cu raport de transmitere variabil care oferă transparență totală şi opune o rezistenţă progresivă excelent calibrată.

Este şi extrem de reactiv, două ture şi jumătate de volan fiind suficiente pentru bracarea roţilor de la o extremă la alta.

O mărturie a puternicei legături pe care o are cu atmosfera de pe circuitele de viteză este marcajul roșu aplicat pe volan, în partea superioară, fix pe mijloc. Sau cele 3,9 secunde de care are nevoie pentru a spulbera cu start de pe loc bariera de 100 km/h. Viteza maximă este limitată, din fericire, la 230 km/h pentru că altfel noul BMW i5 M60 xDrive Touring ar fi fost un glonţ lăsat liber pe şosele.

Detenta fantastică este pe măsura eficienţei sistemului de frânare. Face faţă cu brio şi celor mai furibunde sesiuni sportive, strunind cu maximă severitate elanul dinamic. Nu dă semne de oboseală şi pare să reziste foarte bine la sarcini repetate.

Deşi măsoară peste 5 metri lungime şi o lăţime de 1,9 metri, noul BMW i5 M60 xDrive Touring se simte ca o mică citadină în aglomeraţia urbană. Puntea spate directoare îi reduce diametrul cercului de întoarcere până la 11,9 metri. Asta este extrem de reconfortant în traficul congestionat sau când manevrezi în spaţii meschine.

Programul B(rake) al transmisiei nu numai că amplifică accentuat frânarea regenerativă dar moleşeşte şi reacţia motoarelor electrice pentru aceeaşi poziţie a pedalei de acceleraţie, raportat la modul de condus ales din My Modes..

Valențele practice sunt exemplificate de portbagajul de 570 litri și de prezența cârligului de remorcare retractabil, cu acționare electrică.

Sistemul audio surround Bowers & Wilkins disponibil opțional include 18 difuzoare și oferă o experienţă sonoră clară, foarte bine aerată şi condimentată acustic.

După două ore şi 73 de km de traseu urban şi limitrof, cu variaţii ample ale stilului de condus şi cu activarea fără reţinere a consumatorilor interni, consumul mediu realizat a fost de 21,4 kWh/100 km. Cu 0,7 kWh mai mult decât valoarea consumului mediu comunicată oficial.

Asta înseamnă, ca atingerea unei autonomii reale de aproximativ 400 km este o misiune relativ uşoară. Cu două condiții: să nu te lași ademenit de extraordinara putere pe care o ai la dispoziție și să optezi cât de des te lasă inima pentru activarea funcţiei Max Range. Astfel, poți adăuga circa 35% la autonomia normală şi cam 15% la cea maximă, cum s-a întâmplat în cazul meu.

Pentru a-ți putea evalua cât mai realist parcursul pe care l-ai putea realiza cu energia disponibilă la un moment dat, noul BMW i5 M60 xDrive Touring îți prezintă un tablou complet al autonomiei posibile. Este structurat pe trei variante esenţiale: Minim, Normal și Maxim. De exemplu, la predare, cu 28% nivel de încărcare al bateriei, puteam parcurge minim 65 km, 148 km în mod normal sau maxim 155 km. Valorile sunt valabile pentru modul de condus Efficient, cu funcţia Max Range activată.

Dacă anulez Max Range, autonomia normală se micșorează până la 120 km. Calculată prin regula de trei simplă, autonomia maximă ar putea ajunge astfel până undeva pe la 430 km, ceea ce se apropie simțitor de cea oficială. Cu siguranță că în obținerea unui consum energetic cât mai mic, mai ales la viteze mari, coeficientul aerodinamic de numai 0,25 joacă un rol esențial.

Pachetul estetic este pe măsură potenţialului dinamic.

În primul rând, vopseaua metalizată BMW Individual Frozen Deep cu aspect mat îi vine mănușă. Îi conferă o aură sumbră, aproape apocaliptică, care rezonează perfect cu fișa tehnică.

Deflectorul spate cu nervuri proeminente, carcasele oglinzilor exterioare din fibră de carbon, pragurile laterale profilate aerodinamic cu o discreţie care lasa loc elegantei stilului şi jantele de 20″ se adăugă firesc unui profil fluid care emană o încordare mocnită.

Câştigă puncte la impresie artistică şi pentru finisajul negru lucios ales pentru pragurile laterale,  inserţiile masive integrate în spoilerul față, deflectorul şi setul de aripioare cu rol aerodinamic care mărginesc luneta.

Ziua, îi poţi admira imensele discuri de frână, toate ventilate, şi etrierele M vopsite în roşu aprins, cu dimensiuni care impun respect. Noaptea, semnătura luminoasă a noului BMW i5 M60 xDrive Touring are numai de câştigat de pe urma grilei frontale iluminate – Iconic Glow.

Aşadar, indiferent că este zi sau noapte, noul BMW i5 M60 xDrive Touring se face imediat remarcat. Doar că trebuie să fii foarte vigilent atunci când te întâlneşti cu el pentru că are obiceiul să dispară foarte-foarte-foarte repede.

 

TEST: BMW iX xDrive40 – Zero emisii, maximă satisfacție – AutoTest Magazin

 

 

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


+ 2 = unsprezece