Fiat Grande Panda va marca revenirea mărcii italiene în segmentul B, clienții putând comanda noul model începând din luna februarie.
Prezentat la jumătatea anului 2024, Fiat Grande Panda va debuta comercial în luna februarie. Pentru început, clienții din România vor putea comanda versiunea electrică a modelului.
Conceput în Torino la Centro Stile, Grande Panda se inspiră din emblematicul Panda al anilor ’80. Cu linii drepte, dar un stil modern, Grande Panda introduce un nou stil de design pentru modelele Fiat. Se remarcă în special blocurile optice LED PXL, care amintesc de celebrul joc video din anii ’80, acestea îmbinând funcționalitatea cu stilul.
Deși are particula ”Grande” în denumire, noul model folosește această denumire pentru a fi diferențiat de actualul model Panda, un hatchback de clasă mini. Fiat Grande Panda este un model compact cu 3,99 m lungime (sub media segmentului), 1,57 m înălțime și 1,76 m lățime.
Șapte culori
Vor fi disponibile șapte nuanțe pentru caroserie: galben Limone, Luna Bronze, Acqua azure, albastru Lago, roșu Passione, negru Cinema și alb Gelato. Fiat spune că portbagajul are un volum de încărcare de 361 litri (pentru versiunea electrică), iar alți 13 litri sunt disponibile în diverse spații de depozitare în habitaclu.
Grande Panda folosește arhitectura Smart Car Platform din cadrul Grupului Stellantis, ceea ce îi permite să ofere atât versiuni electrice cât și hybrid. Modelul este strâns îrudit cu noul Citroen e-C3/C3 și Opel Frontera.
Prima versiune care va ajunge pe piață va fi cea cu motor electric. Cu o baterie de 44 kWh și un motor electric de 83 kW (113 CP), modelul Grande Panda electric oferă o autonomie de 320 km.
Cablu de încărcare retractabil
Noul model global este echipat cu un cablu AC retractabil integrat în partea frontală (în plus față de portul de încărcare din spate), capabil să încarce la valori de până la 7 kW, încărcând de la 20% la 80% în 4 ore și 20 de minute. Ca alternativă la configurația cu cablu retractabil, în funcție de preferințele clientului sau de cerințele specifice ale pieței, poate fi ales un port de încărcare de 11 kW aplicabil numai în partea din spate, cu un timp de reîncărcare de la 20% la 80% de 2 ore și 50 de minute. Pentru ambele soluții, este inclus un port de încărcare rapidă DC standard în partea din spate, care oferă o putere de încărcare de 100 kW și finalizează o încărcare în doar 27 de minute.
Versiunea hibridă este echipată cu un motor turbo de 1.2 litri, cu 3 cilindri ce dezvoltă 100 CP, o baterie Li-ion de 48 V și transmisie electrică cu 6 trepte și ambreiaj dublu (eDCT), care include motorul electric de 21 kW, invertorul și unitatea centrală a transmisiei. Deși este un sistem mild-hybrid, acesta permite și rularea în mod electric pe distanțe mici la viteze de sub 30 km/oră.
Vă recomandăm și: