Chiar dacă pare a avea un rol minor în gama producătorului sud-coreean, supermini-ul Hyundai i20 este, de fapt, unul dintre cele mai importante modele ale mărcii. Cel puțin pe piețele din Europa de Vest, unde Hyundai i20 este printre cele mai vândute mașini de clasă subcompactă, fiind un concurent redutabil pentru Volkswagen Polo, Ford Fiesta, Peugeot 208, Renault Clio. De aceea, lansarea celei de-a treia generații, care ar fi trebuit să aibă loc la Salonul Auto de la Geneva, dar a fost mutată online, după anularea autoshow-ului din Elveția, este un eveniment care nu poate trece neobservat.
Noul Hyundai i20 este lung de 4.040 mm, lat de 1.750 mm, înalt de 1.450 mm și are ampatament de 2.580 mm. Pe scurt, este cam la fel de mare ca predecesorul său (+1,0 cm, la ampatament, +3,0 cm, în lățime și -2,0 cm în înălțime) și are portbagaj de 351 litri (+25 litri). Unde diferă radical față de generația anterioară este la capitolul estetic, fiind, de fapt, primul Hyundai lansat în Europa care a trecut la noua filosofie de design a mărcii, Sensous Sportiness, pe care o vom vedea la toate viitoarele modele ale mărcii.
Principalele calități ale noului model le găsim în habitaclu și la nivelul dotărilor de siguranță. Deși nu a renunțat la multe butoane și comutatoare în comparație cu modelul precedent, Hyundai i20 își va răsfăța, însă, viitorii proprietari cu două panouri digitale, de câte 10,25 inci diagonală fiecare, unul în spatele volanului, pentru indicatoarele de bord, celălalt, tactil și poziționat central, pentru centrul multimedia. Echiparea interioară include și conectivitate Apple CarPlay și Android Auto, încărcare prin inducție pentru smartphone, în față, și priză USB, în spate. Foarte important, noul i20 este echipat cu toată pleiada de sisteme de siguranță activă și pasivă, precum asistent pentru menținerea benzii de rulare, frânare de urgență automată, cu senzori pentru detectarea pietonilor și bicicliștilor, tempomat adaptiv, camere video pentru mersul în marșarier și pentru recunoașterea indicatoarelor rutiere.
Tehnic, noul Hyundai i20 vine cu oferte de motorizare, să le spunem corecte, pentru un model din acest segment și din această clasă de preț. Modelul de bază are motor de 1,2 litri și 84 CP, cu transmisie manuală 5+1 standard și automatică 4+1 opțională, un 1.0 turbo, electrificat cu baterie de 48 V, de 100 CP, cuplat la o cutie de viteze manuală cu 6+1 raporturi, care decuplează automat ambreiajul atunci când șoferul nu apasă accelerația, și o versiune a aceluiași propulsor, dar de 120 CP, pentru performanțe mai vioaie. Toate aceste motoare sunt pe benzină, un diesel de 1,5 litri fiind așteptat în viitor. Pe lista de opționale pentru motoarele de un litru se află o transmisie cu ambreiaj dublu și 7+1 trepte de viteză.
Hyundai i20 ar fi trebuit să ajungă la dealeri la sfârșitul acestei primăveri, dar momentul lansării comerciale a fost amânat pentru o dată încă neprecizată.