Gama Renault s-a completat cu un nou model de clasă C care reinterpretează canoanele acestui segment. Arkana evoluează dincolo de convenţiile dimensionale ale clasei compacte şi se înarmează cu un pachet complet de tehnologii de siguranţă activă şi motorizări hibride.
Gardă la sol de 200 mm, un spaţiu de 211 mm pentru genunchi în spate, 862 mm înălţime între şezutul banchetei şi plafon plus un portbagaj de 513 litri sunt doar câteva dintre datele sale topografice. Cu o statură supraînălţată şi un profil de coupe, Renault Arkana reprezintă avangarda viitoarelor 14 modele Renault care vor fi lansate în următorii patru ani. Toate vor fi electrificate: şapte vor fi de tip hibrid şi şapte electrice.
Deschizător de drumuri aliniat la noua strategie Renault care îşi propune să se transforme dintr-un constructor de automobile într-un dezvoltator de tehnologii avansate accesibile, Arkana este primul care confirmă această reorientare. În primul rând, motorizările sunt fie de tip micro-hibrid fie hibrid E-Tech.
Prima categorie este deservită de motorul termic de 1,3 litri şi 140 CP (TCe140), iar a doua de motorul de 1,6 litri şi 145 CP (E-TECH 145), ambele cu patru cilindri în linie. Transmisiile aferente acestora sunt automată cu dublu ambreiaj şi șapte trepte pentru micro-hibrid şi automată hibridă multimodală cu șase trepte (fără ambreiaj) pentru variantele E-TECH. Ulterior, gama micro-hibrid va primi şi motorizarea 1,3 litri de 160 CP (TCe160). Nu va avea însă niciodată tracţiune integrală pentru că nu foloseşte platforma lui Duster (utilizată la construcţia modelului Arkana disponibil în Rusia), ci platforma modulară CMF-B destinată modelului care va fi comercializat în Europa.
Linia de echipare Arkana cuprinde trei variante pentru fiecare tip de motorizare – Zen, Intens şi RS Line. Preţurile pornesc de la 24.100 EUR pentru Zen TCe140 şi se opresc la 30.500 EUR pentru RS Line E-TECH 145. Până la 15 sisteme de asistenţă pentru şofer, display de bord digital de 4,2”, 7” și 10,2”, tabletă centrală Easy Link de 7” și 9,3”, sistem de configurare a modurilor de condus Multi-Sense, compatibilitate Android şi Apple, noul Arkana etalează o listă lungă de dotări standard și opționale alături de tehnologii avansate care îi conferă un statut aparte atât în gama Renault cât şi în efervescenta piaţă a modelelor accesibile de tip crossover. Noul Renault Arkana destinat pieței europene este asamblat în fabrica Busan din Coreea de Sud, iar vânzările în România au demarat deja. (prețurile prezentate conțin TVA)