Pentru a transporta o familie mai numeroasă, alegerea nu se rezumă doar la SUV-uri, ci și la breakuri și monovolume. Modele break premium, între care Mercedes Classe E All-Terrain, Volkswagen ID.7 Tourer, BMW Seria 5 Touring, dar și monovolume, precum Renault Grand Kangoo, Volvo EM90 și Denza D9, vor intra la rubrica Noutăți 2024.
IANUARIE
Mercedes Classe E All-Terrain
Versiunea All-Terrain va fi inclusă și în catalogul celei de-a șasea generații a modelului premium Mercedes-Benz Clasa E. Noul crossover păstrează aspectul robust cu care ne-am familiarizat de la a cincea generație Clasa E, dar și caracterul de lux. Observăm elemente de protecție în jurul caroseriei, spoiler și grilă specifică, precum și protecții laterale. Garda la sol, datorită suspensiei pneumatice AirMatic, poate fi crescută cu 46 mm, pentru a trece peste orice obstacol. Sub capotă, la lansare, avem două blocuri microhibride de 48 V: un diesel de 197 CP (E 220 d) și un motor pe benzină de 381 CP (E 450). Există în ofertă și un hibrid încărcabil diesel (E 300) de 312 CP, cu autonomie de rulare electrică de 100 km, după cum anunță Mercedes. Toate versiunile au tracțiune integrală 4MATIC. Prețul de bază? Aproape 78.000 de euro, pe piețele occidentale.
FEBRUARIE
Renault Grand Kangoo
Pentru a face față concurenților Citroën Berlingo XL și Peugeot Rifter Long, ambele electrice și aflate în proces de restilizare în acest an, noul Renault Grand Kangoo are două motorizări pe benzină, în plus față de o variantă electrică de 112 CP (autonomie: 265 km). Astfel, în compartimentul motor găsim un motor pe benzină de 130 CP sau un motor diesel de 95 CP. Cu o lungime de 4,91 m, Renault Grand Kangoo nu face compromisuri și oferă șapte locuri și un portbagaj, care, în această configurație, are 500 litri. Cele cinci locuri din spate (accesibile prin ușile laterale culisante) sunt independente și demontabile. Aceste scaune pot fi, de asemenea, rabatate și glisate. Acest vehicul este produs în Franța, la Maubeuge, în departamentul Nord.
MARTIE
BMW Seria 5 Touring
După cum vedeți, noul BMW Seria 5 Touring încă este în „umbră”, dar va fi dezvăluit în primăvară. Această variantă break va avea aceleași motorizări ca și sedanul, adică propulsoare pe benzină și diesel microhibrid la 48 V, plus versiuni plug-in hybrid și electrice. Până la montanții ușilor din față, versiunea break va fi identică cu sedanul, iar lungimea sa ar trebui să depășească puțin cinci metri. În ceea ce privește propulsia electrică, BMW i5 Touring va fi disponibil în două variante: eDrive40 de 340 CP (autonomie până la 582 km) și M60 xDrive (601 CP, autonomie 516 km maxim).
Volkswagen ID.7 Tourer
Varianta break a marii berline Volkswagen ID.7 se numește Tourer. Momentan, această mașină electrică este camuflată sub o imagine din natură, pentru a-și ascunde mai bine formele. Construit pe platforma modulară MEB, se presupune că va prelua motorul electric de 286 CP al sedanului și bateria de 77 kWh. În cursul anului, va apărea un set de acumulatori de 86 kWh, pentru a crește autonomia la peste 600 km. Producătorul precizează că volumul portbagajului va fi de 575 litri, respectiv, 1.714 l după rabatarea banchetei. Volkswagen ID.7 Tourer va fi produs în aceeași fabrică cu sedanul, la Emden, Germania.
APRILIE
Volkswagen Passat SW
Volkswagen Passat nu mai există acum decât în variantă break (SW). Modelul german împarte multe componente mecanice, inclusiv platforma, electronice și de caroserie cu „vărul” său ceh, Skoda Superb Combi. Ca și acesta, noul Volkswagen Passat SW este produs la Bratislava, Slovacia. Noul break VW este mai lung cu 14 cm decât predecesorul său, are un portbagaj de 690 litri și prezintă linii mai fluide, care îl apropie de modelele electrice. Passat SW va avea mai multe variante de motorizare. Pe benzină, vor fi în ofertă 1.5 TSI 150 CP, 2.0 TSI 204 CP și 2.0 TSI 265 CP cu sistem de tracțiune integrală 4Motion. Adepții motoarelor diesel vor avea de ales între 2.0 TDI de 122, 150 și 193 CP, ultimul cu sistem 4Motion. Două variante hibrid încărcabil, pe benzină, de 204 și 272 CP, vor fi, de asemenea, disponibile.
Partea a doua AICI.
Vă recomandăm și:
Mercedes-Benz S-Klasse Coupe 1992: Luxul întâlnește dinamismul