În ultima vreme condusul autonom a devenit un domeniu din ce în ce mai curtat de marii producători și, în consecință, din ce în ce mai popular.
Dar există niște limite: este vizat cu precădere transportul de pasageri pe drumuri amenajate, în condiţii de trafic obișnuite. Cel puțin până acum… Land Rover s-a gândit să meargă un pic mai departe. Bazându-se pe uriașa sa experiența în ceea ce privește vehiculele 4×4, dar și pe avântul extraordinar pe care îl înregistrează SUV-urile, marca britanică a luat taurul de coarne și dorește să ofere, nici mai mult nici mai puțin decât condusul autonom în regim off-road.
Funcția va putea fi utilizată indiferent de condițiile meteo sau de caracteristicile traseului accidentat care urmează a fi parcurs. Procesul este fundamentat pe convergența a mai multor tehnologii care analizează mediul înconjurător. Sunt utilizaţi senzori de lumină, acustici și radar, camere video și senzori laser (tehnologia LiDAR) pentru determinarea distanțelor.
În final se obține o hartă 3D a perimetrului învecinat, cu toate particularitățile sale. Nu este un proiect simplu, dar nici imposibil. Iar Land Rover nu este singur în acest proiect ambițios. Universitatea Birmingham care derulează programe avansate de cercetare în domeniul senzorilor radar și specialiștii în IT de la Myrtle, recunoscuți fie și numai pentru simplul fapt că au furnizat conținut generat pe calculator pentru cel puțin 20 de blockbustere hollywoodiene, s-au alăturat proiectului și împărtășesc aceeași ambiție ca și producătorul britanic: să transforme în realitate condusul autonom în regim off-road.
George Drugescu / Foto: autoevolution.com, motorward.com, ForceGT, Land Rover