Peugeot 2008: Ofensiva „Leului”

0
121

Aspectul felin al mărcii din Hexagon este clar subliniat de „colții” luminoși din zona frontală regăsiți pe noile modele ale francezilor. I-a venit rândul și noii generații Peugeot 2008, acum în blană de SUV, să-și caute prada.

Designul întâlnit pe noile modele Peugeot este unul diferit de norma generală. Acesta are meritul să fie și plăcut. Subliniez acest lucru, pentru că este o abordare riscantă să ieși din rând. În caz de eșec, în industria auto acest lucru se plătește scump. Elementul „diferit” trebuie dozat cu mare atenție. Cumpărătorul trebuie să fie incitat, nu contrariat sau chiar agresat prin noutățile mult prea diferite față de prejudecățile sale. Noul Peugeot 2008 reușește asta prin aspectul general și detaliile propuse. Față de prima generație este o evoluție evidentă. Aș putea spune că este chiar o revoluție.

Asta mai ales pentru că Peugeot 2008 o să fie oferit și într-o variantă complet electrică intitulată e-2008. Baza caroseriei într-o culoare și zona vitrată împreună cu acoperișul într-o postură contrastantă dau acestui automobil un aer elegant și sportiv în același timp. Se remarcă nervurile de pe panourile ușilor care chiar dacă amintesc un pic în zona superioară de interpretarea de pe Audi Q2, conferă o personalitate puternică. Privit din față sau din spate, noul Peugeot 2008 se înscrie în gama actuală a francezilor dând o unitate urmărită cu ardoare de orice producător. Interiorul este și el la înălțime, abordarea sa este una dintre cele mai avangardiste de pe piață. Oferta de sub capotă va cuprinde propulsoare pe benzină și motorină, dar și vedeta de care am amintit, un motor electric pentru versiunea e-2008.

Noul 2008 este o mașină cu trăsături de SUV, ambiguitatea primei generații în privința designului general a fost abandonată.

Acesta din urmă dezvoltă 100 kW (136 CP) și un cuplu de 260 Nm disponibil instantaneu. Bateria cu o capacitate de 100 kWh oferă o autonomie de 310 km (WLTP). Pentru că timpul de încărcare este de multe ori un factor important în balanța calităților oferite de un vehicul electric acesta are la rândul său trei moduri pentru a fi alimentat. Primul este reprezentat de priza de acasă, dar care necesită circa 16 ore pentru încărcare. Dacă este prea mult, poate să fie achiziţionată o stație de încărcare Wallbox de 11 kW care încarcă complet bateria în 5 ore și 15 minute. Deja stăm mai bine.  La o stație publică de 100 kW, încărcarea a 80% din capacitate durează 30 de minute, timp în care puteți să beți o cafea și să admirați acest automobil.

Prima generaţie Peugeot 2008

Gabriel MANOLE

 

Notă:

 

Articolul precedentNissan I2V: Atoatevăzătorul
Articolul următorAcasă, în California…
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


× 9 = douazeci sapte