Peugeot Inception livrează 680 de cai-putere și promite o autonomie de 800 de kilometri dintr-o singură încărcare, grație bateriilor sale imense. Acest concept de sedan anunță viitorul designului pentru modelele electrice Peugeot.
Am ajuns la un moment definitoriu în istoria Peugeot? Aceasta este, cel puțin, impresia pe care o lasă dezvăluirea modelului Inception, prezentat pentru prima dată la CES (Consumer Electronics Show) din Las Vegas. „Inception” provine din latinescul „inceptio”, care înseamnă „început”. Astfel se marchează noua direcție de design a Peugeot sub coordonarea lui Matthias Hossann, care a preluat conducerea după Gilles Vidal. Conceptul vine și ca un precursor al viitoarelor automobile electrice ale mărcii franceze, bazate pe platforma STLA, dedicată acestui tip de propulsie, a grupului Stellantis.
Cu o lungime de cinci metri și o înălțime de doar 1,34 m, Peugeot Inception îmbină un stil minimalist, dar sportiv-agresiv, cu volume neașteptate. Designul capotei și al parbrizului amintește de conceptul Quasar din 1984, iar partea frontală unifică grila și farurile, creând un efect numit de designeri Fusion Mask.
Interiorul se remarcă prin inovații spectaculoase, în special, volanul Hypersquare, care face ca echivalentul Yoke de la Tesla să pară învechit. Dotat cu ecran și comenzi digitale, Hypersquare este conectat la un sistem „steer by wire”, fără coloană de direcție tradițională. În loc de bordul clasic, informațiile sunt proiectate pe volan și pe un ecran circular, numit Halo Cluster, amplasat între șofer și parbriz. Peugeot promite și un sistem de conducere autonomă de nivel 4, ceea ce înseamnă că mașina ar putea circula singură, aproape oriunde, cu ajutorul numeroșilor senzori integrați.
Peugeot Inception este echipat cu câte un motor electric pe fiecare axă, generând o putere totală de 680 CP și accelerând de la zero la 100 km/h în mai puțin de trei secunde. Tesla Model S Plaid depășește 1.000 de cai putere și atinge aceeași viteză în puțin peste două secunde. Bateria de 100 kWh și consumul redus, de doar 12,5 kWh/100 km, îi permit conceptului să parcurgă până la 800 de kilometri dintr-o singură încărcare. Inception este compatibil cu tehnologia de încărcare rapidă la 800 de volți și poate recupera 150 km de autonomie în 30 de minute (sau 30 km într-un minut). În plus, mașina se poate încărca prin inducție, fără cabluri.
Inception oferă o privire asupra viitorului designului Peugeot bazat pe platforma STLA, specifică modelelor electrice, cu proporții diferite de cele ale mașinilor termice, datorită poziționării bateriilor sub podea.
O singură întrebare rămâne: dacă Peugeot își va păstra obiectivul de a avea în ofertă numai automobile electrice în 2030.
Vă recomandăm și:
Aparat pentru espresso creat în colaborare de Porsche cu La Marzocco