Se spune că „singurul mod de a realiza lucruri minunate în viață este să iubești ceea ce faci”. O zicere care îl caracterizează, de minune, pe Nelu Chesaru. S-a îndrăgostit de motociclete încă din copilărie și s-a avântat în viață „hrănit” de această pasiune. Acum recondiționează motociclete, participă la concursuri auto-moto și se mândrește, în epoca rapidă și molipsitoare a internetului, cu una dintre cele mai grozave colecții de reviste de specialitate.
Era copil când tatăl său i-a adus un catalog franțuzesc, tipărit la vechiul combinat de hârtie din Brăila, în care erau expuse motocicletele acelor vremuri. O „cărțulie” cu „motoare occidentale”, ce mare minune? Acum pare un lucru banal, dar în vremurile conduse de comuniști era o raritate… mai greu de obținut decât o banană sau câteva bomboane fondante. Cine a trăit acele vremuri știe ce vorbesc. Nelu Chesaru nu a înțeles mare lucru din broșura scrisă în limba franceză, dar a admirat motocicletele și le-a mângâiat cu privirea. Așa i s-a deschis apetitul pentru presa de specialitate, a început să cumpere tot mai multe reviste și în anul 1995 a descoperit și Auto Test Magazin. Este prietenul nostru fidel de mai bine de două decenii.
La 13 ani a urcat prima oară pe o motoretă. Fratele lui era mândru proprietar de „Carpați”, Nelu a profitat de o clipă de neatenție a acestuia și a zbughit-o la plimbare pe două roți. S-a întors fără o zgârietură. Norocul începătorului! Își amintește că erau vremuri dificile: piesele de motocicletă se găseau greu, iar benzina se cumpăra doar cu porția pe cartelă. „M-am gândit să folosim terpinol (n.r. o substanță care se folosește mai mult în parfumerie) în loc de benzină, iar când porneam motorul, pe țeava de eșapament, ieșeau niște rotocoale negre” povestește amuzat Nelu Chesaru. Permisul de motocicletă l-a luat la 19 ani, iar prima motocicletă a fost un IJ în doi cilindri. La 25 de ani a avut un accident și a hotărât să ia o pauză. „Mergeam regulamentar și am lovit un pieton care traversa printr-un loc nepermis”, povestește Nelu. Polițistul a ajuns la concluzia că avea viteză, dar la expertiza specializată s-a stabilit că Nelu se deplasa cu 40 de km/h.
A urmat un proces în care a fost declarat nevinovat, dar după acest moment stresant a decis să renunțe la motocicletă și a închis-o într-un garaj… vreme de 15 de ani. „Nu mai suportam să o văd în fața ochilor” spune abătut Nelu Chesaru. În primii ani de „penitență” și-a deschis un atelier de reparații în care recondiționează și acum faruri de mașină și repară parbrize care au mici probleme. Aici a început o nouă aventură. Toamnă trecută, într-o zi tare ploioasă, un prieten l-a întrebat dacă poate să transforme o motocicletă de enduro într-un „scrambler” (n.r. motocicletă de teren cu aspect retro). Nelu s-a gândit că nu poate fii o treabă grea, dar după ce a studiat proiectele de pe internet nu i-a plăcut niciunul. Atunci s-a apucat el de treabă. Au urmat multe zile în care a uitat mănânce, dar și nopți în care somnul nu s-a lipit de el. A muncit cu sârg și pasiune și așa au apărut câteva schițe. I le-a arătat prietenului, acesta a venit și el cu ideile lui… așa s-a născut primul proiect. Încântați de munca lor au prezentat reușita la Salonul de Motociclete, Accesorii și Echipamente, București, dar și la alte evenimente, iar laudele vizitatorilor le-au dat curaj să meargă mai departe. În paralel, Nelu s-a înscris și la mai multe concursuri auto-moto.
A fost campion național la Concursul de îndemânare auto. „Dacă ai bani și îți cumperi un Ferrari nu este atât de complicat să câștigi în «linie dreaptă». Dar, care este contribuția ta? Mi se pare foarte tare ideea de a învinge mașinile puternice, cumpărate pe bani mulți, cu una mai slăbuță. Acolo se vede cât ești tu de bun, nu mașina”. Nelu Chesaru este foarte pasionat și de concursurile în care primul loc este ocupat de cel care merge „cel mai încet cu motocicleta”. „Aceste competiții se câștigă dacă ai control și echilibru. Depinde doar de tine. Poate că acesta este unul dintre secretele vieții. Să ai încredere și să te bazezi pe tine”, ne-a explicat Nelu Chesaru.
Text: Sorin BARBU / Foto: arhiva personală Nelu Chesaru