Autoritățile și transportatorii, s-au aflat față în față pentru a dezbate viitorul transportului rutier în Europa. Într-un eveniment găzduit în București, oficiali europeni și români au venit cu propuneri pentru reducerea emisiilor poluante, în special în cazul mașinilor grele.
La conferința Europeană „Viziunea UE de decarbonizare a transportului rutier – Provocări și soluții pentru transportatorii rutieri“, viziunea Registrului Auto Român pentru decarbonizarea transportului rutier a fost prezentată de directorul instituției, ing. George-Adrian Dincă.
El a indicat două strategii viabile pentru reducerea de emisii poluante: îmbunătățirea aerodinamicii autovehiculului și utilizarea carburanților alternativi.
În ceea ce privește reducerea consumului de carburant, a fost abordată problematica automatizării transporturilor.
„Mobilitatea conectată și automatizată reprezintă o nouă oportunitate pentru transport, în condițiile în care vehiculele «comunică» între ele, cu infrastructura rutieră și cu ceilalți utilizatori ai drumurilor, asigurând un transport mai sigur, mai accesibil și mai durabil. Cu referire la camioane, circulația acestora în convoi (platooning) este termenul utilizat pentru a descrie camioanele care utilizează conectivitatea și automatizarea pentru a circula la o distanță foarte scurtă între ele, în scopul de a economisi combustibil și de a reduce emisiile de CO2“, a transmis Directorul General al Registrului Auto Român.
Ținând cont că utilizarea combustibililor alternativi poate determina creșterea masei proprii a autovehiculelor, inclusiv din cauza greutății crescute a rezervoarelor, se acceptă o creștere de maximum o tonă față de masa maximă standard, reprezentând greutatea suplimentară impusă de tehnologia combustibililor alternativi.
Prin modificarea Directivei 2009/33/CE privind promovarea vehiculelor curate, se are în vedere impunerea unor cote minime de autovehicule grele curate în ponderea autovehiculelor cumpărate pentru autoritățile publice sau pentru efectuarea de servicii publice.
La eveniment au fost prezenți membri ai Parlamentului European și ai Comisiei Europene, cercetători în domeniul transporturilor, dar și reprezentanți ai constructorilor de autovehicule.
Evenimentul a avut loc în București și a fost organizat de World Road Transport Organisation și Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România, care și-au propus să analizeze impactul Pachetului Mobilitate 1, aflat în dezbatere în Parlamentul European.