Știați că în București se circulă cu cea mai mică viteză din toată țara?

0
362

În capitala României nu ai nicio șansă să prinzi viteză!

Conform unui studiu efectuat de Registrul Auto Român anul trecut, în București se circulă cu cea mai mică viteză medie din toată țara.

Departamentul Cercetare al Registrului Auto Român realizează anual un studiu care determină viteza medie a traficului rutier din țara noastră. Datele obținute în cursul anului trecut au scos în evidență detalii referitoare la viteza medie de circulație în toate județele, în reședințele acestora și pe autostrăzile existente.

Studiul se realizează prin conducerea unui autovehicul-martor participant la trafic și are ca scop atât identificarea arterelor rutiere aglomerate și a orelor de vârf, cât și colectarea de date pentru inventare de emisii și pentru modelarea calității aerului și a poluării acustice.
Determinarea vitezelor medii urbane în București și în toate orașele reședință de județ se face pe trasee complete, pe mai multe direcții și intervale de timp, distribuite pe tot parcursul unei zile.
Vitezele medii rurale sunt determinate pe drumurile europene, naționale sau județene care tranzitează diverse județe și care fac legătura între orașele reședință ale acestora.
În ceea ce privește autostrăzile vitezele medii de rulare sunt determinate prin măsurarea distanţelor şi timpilor de la intrarea până la ieşirea de pe autostradă, prin mai multe treceri reprezentative din punct de vedere al zilelor şi orelor de tranzitare.
Rezultatele studiului pot ajuta factorii locali din mediul urban pentru a identifica zonele poluate datorate traficului rutier şi de a lua măsurile ce se impun pentru îmbunătăţirea acestuia şi, totodată, de a reduce poluarea chimică şi sonoră în zonele afectate.
În urma studiului realizat anul trecut, în Municipiul Bucureşti a fost determinată cea mai mică viteză medie urbană din ţară, 22,04 km/h, iar fenomenul persistă pe întreaga perioadă a zilei.
Viteza medie pe timp de zi în cursul săptămânii revine aproape de nivelul anului 2017 (adică crește cu 10%), infrastructura rutieră se prezintă un pic mai bine, iar parcul naţional de autovehicule a avut o creştere ușor diminuată în comparație cu anii precedenți.
Persistă blocajele în traficul rutier, mai ales în zonele cu intersecţii mari semaforizate şi se impun măsuri de fluidizare a acestuia prin diverse metode, cum ar fi schimbarea marcajelor, introducerea de sensuri unice sau recorelarea unor semaforizări.
O problemă importantă o reprezintă în continuare lipsa locurilor de parcare.
Pe următoarele locuri în topul reşedinţelor de judeţ unde se circulă cu cele mai mici viteze se află Suceava (23,88 km/h), Timișoara (24,84 km/h) şi Târgu Mureș (25,00 km/h). În celălalt capăt al clasamentului, cu cele mai mari viteze medii urbane determinate de studiul realizat de Registrul Auto Român sunt Alba Iulia (36,01 km/h), Brașov (35,50 km/h) şi Satu Mare (35,03 km/h).
În ceea ce priveşte vitezele medii rurale, cel mai „încet” se circulă în judeţul Alba (50,44 km/h) unde, datorită neterminării lucrărilor la segmentul de autostradă Sebeş-Aiud, traficul în zona Sebeş-Alba Iulia este foarte aglomerat. La polul opus se află judeţul Călărași, cu 78,45 km/h, unde traficul rural tranzitează puţine localităţi, iar infrastructura rutieră este foarte bună spre A2 şi acceptabilă în rest.

În grafice se poate observa evoluţia vitezelor medii urbane pe ţară în reşedinţele de judeţ, dar şi în fiecare judeţ în parte.
Au fost efectuate măsurători şi pe autostrăzi şi s-au determinat următoarele viteze medii: pe A1 (Bucureşti – Piteşti şi Sibiu – Deva) – 123,70 km/h, pe A2 şi A4 (Bucureşti – Agigea) – 124,96 km/h şi pe A3 (Bucureşti – Ploieşti şi Câmpia Turzii – Gilău) și A 10 (tronsonul Aiud – Turda) – 122,64 km/h.
Infrastructura rutieră a autostrăzilor din România se prezintă în condiții bune. Au fost făcute reparații pe autostrada A2 (mai puțin în perioada estivală). În anul 2019 s-a circulat pe câteva tronsoane recent date în exploatare, cum ar fi: pe autostrada A3 tronsoanele București Centură – Șos. Petricani (6 km); Ungheni – Iernut (14 km) și Gilău – Nădășelu (9 km) finalizate în decembrie 2018 și autostrada A1 tronsonul Ilia – Coșevița (21 km) finalizat în iulie 2019. Traficul rutier, a prezentat intensificări în perioada estivală, dar s-a desfăşurat întotdeauna în mod fluent, iar faţă de anul precedent, vitezele medii au avut practic valori asemănătoare pe A1, A2+A4 şi A3+A10. În medie pe ţară viteza pe autostrăzi față de anul precedent nu a variat semnificativ.

Departamentul Cercetare, RAR

Foto: Departamentul Cercetare, Pixabay

Acest articol face parte din numărul 254 – exclusiv online – al revistei Auto Test Magazin.

http://www.autotestmagazin.ro/ce-completezi-in-declaratia-pe-propria-raspundere-cand-mergi-la-itp/

http://www.autotestmagazin.ro/rar-serban-urjan-oamenii-intotdeauna-conteaza/

Articolul precedentTotuși, de ce nu?! 5 motive să îți iei un monovolum
Articolul următorMinistrul Trasporturilor: luăm în calcul suspendarea RCA pe perioada stării de urgență
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


unu × 5 =