Renault 5 E-Tech by delta4x4

0
3425

Propunerea tunerului german delta4x4 transformă micul Renault 5 E‑Tech într‑un off‑roader cu atitudine retro‑rally. Renault 5 by delta4x4 va avea gardă la sol majorată cu 100 mm și va fi echipat cu pneuri groase și galerie de acoperiș. Prezentat sub formă virtuală, pentru moment, acest R5 inedit ar putea deveni realitate pentru aventurieri, dacă va fi comandat.

Când Renault 5 E‑Tech a revenit în forță pe piață ca hatch‑urban electric, a captat atenția prin designul retro, propulsia adecvată și tehnologia de încărcare bidirecțională V2L/V2G. Firma de tuning germană delta4x4, specializată în kituri și accesorii dedicate transformării în modele de teren a mașinilor obișnuite, a imaginat o versiune radicală: R5 Off‑Roader, un concept virtual ce ar putea lua formă reală, dacă va exista cerere comercială.

Suspensie și aspect off‑road

Conceptul propune o suspensie ridicată cu 100 mm, pentru creșterea gărzii la sol, completată de aripi largite și jante negre Hanma cu anvelope tot-teren Loder AT 255/55 R18. Această echipare oferă tracțiune în afara șoselei și stabilește o estetică robustă, inspirată de clasicul R5 Turbo de raliu. Pe capotă și în spate apar benzi decorative și PIAA – proiectoare suplimentare în stil retro‑rally, în timp ce galeria de acoperiș susține roata de rezervă, canistre tip militar, lopată și kit de tractare. Împreună, acestea indică clar inspirația Camel Trophy și alpină a designului imaginat de delta4x4 pentru Renault 5.

Propulsie și autonomie în teren

Din punct de vedere tehnic, R5 Off‑Roader rămâne electricul standard, în cele două versiuni ale sale: baterie de 40 kWh/122 CP sau 52 kWh/150 CP, și autonomie WLTP de până la 410 km. În teren însă, pneurile groase, greutatea suplimentară și galeria de pe acoperiș vor afecta consumul și autonomia, rămânând necunoscut impactul real.

Tehnologie urbană preluată

Renault 5 E‑Tech electric se remarcă prin încărcător bidirecțional AC 11 kW (V2L/V2G), sistem openR Link și numeroase sisteme de asistență, precum adaptiv cruise sau ventilație premium. Aceste dotări ar rămâne valabile chiar și în versiunea off‑road, păstrând confortul de oraș.

Concept în așteptarea pieței

Pachetul delta4x4 rămâne la stadiul de concept renderizat, dar tunerul german invită pasionații să‑și exprime interesul. Dacă un număr suficient de comenzi apare, firma germană ar putea oferi kitul la un preț estimat între 15.000 și 20.000 de euro, fără a include costul vehiculului de bază.

Estetică cu nostalgie și funcționalitate

Grafica vibrantă, elemente alb‑albastre, galben, violet și negru, numărul „44” și aripile evazate evocă atmosfera anilor ’80 și succesul în raliuri al primei generații a acestui model francez sub forma lui R5 Turbo. Însă, fiecare element open‑air, precum galeria și accesoriile, adaugă greutate și schimbă centrul de masă, iar acestea pot influența stabilitatea și manevrabilitatea mașinii.

De la virtual la realitatea off‑road

Deși Renault 5 E‑Tech a fost premiat ca „Affordable Electric Car of the Year 2025”, versiunea off‑road nu este confirmată, încă. Dacă kitul va deveni realitate, vor trebui gestionate compromisurile între stil, performanță și autonomie, pentru cei care doresc un model electric urban capabil să iasă și în teren neamenajat. Dar, să recunoaștem!, propunerea delta4x4 dă frâu liber imaginației și aduce un plus de aventură hatchback‑ului electric.

Vă recomandăm și:

Renault 5 E-Tech este Mașina Anului 2025 în Europa

Renault 5 Turbo 3E: versiune extremă cu 540 CP pentru modelul electric francez

Renault Austral – O imagine „hibridă”

TEST: Renault Symbioz E-Tech 145

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

nineteen − 4 =