Renault Filante Record 2025: o nouă definiție a performanței?

0
1183

Renault își propune să stabilească noi etaloane de eficiență cu modelul Filante Record 2025, inspirat de legendarul 40 CV. Acest concept electric aduce un omagiu modelelor istorice Renault 40CV, din 1925, și Étoile Filante, din 1956. Deși se dorește a fi un vehicul ultraeficient, detaliile despre autonomia sa vor fi dezvăluite ulterior.

Cu ocazia salonului Rétromobile (5-9 februarie), Renault va prezenta un „demo-car” care, deși omagiază trecutul auto, privește către viitor. Conceptul Renault Filante Record 2025 moștenește proporțiile clasice ale modelului 40CV (140 CP), incluzând o capotă față lungă, pavilion jos, aripi mari și o parte posterioară abruptă. Elemente specifice Renault din anii ’20, precum semnăturile luminoase și cadrul logo-ului, sunt, de asemenea, integrate în design.

Având o lungime de 5,12 metri și o înălțime de doar 1,19 metri, Filante este extrem de ușoară, cântărind doar 1.000 kg, în ciuda bateriei de 87 kWh, preluată de la Renault Scénic, care cântărește 600 kg. Însă, Renault nu a dezvăluit informații despre sistemul de propulsie electric, cum ar fi numărul de motoare, putere, reprize dinamice, viteză maximă.

Renault declară că acest monopost are ca obiectiv maximizarea eficienței energetice, pentru a stabili recorduri de consum și autonomie, însă aceste performanțe vor fi anunțate abia în prima jumătate a anului. În trecut, Renault 40 CV a stabilit un record impresionant, în 1926, parcurgând 4.167 km în 24 de ore, cu o viteză medie de 173 km/h. În 1956, Étoile Filante a atins viteza record de 308,85 km/h pe lacul sărat Bonneville din SUA.

În 2025, performanța nu mai este definită doar prin viteză, ci și prin consum și autonomie. Renault Filante Record 2025 împrumută tehnologii din industria aeronautică, punând accent pe aerodinamică și greutate redusă. Caroseria prezintă elemente vizibile de fixare, iar scaunul șoferului este realizat dintr-o țesătură întinsă susținută de lame subțiri din fibră de carbon, totul pentru a economisi fiecare gram.

Renault introduce și tehnologii avansate, precum sisteme de direcție „steer by wire” și frânare „brake by wire”, eliminând conexiunile mecanice dintre volan, pedala de frână și șofer. Iar direcția este controlată de pilot prin intermediul unei soluții originale, un hibrid între volan și un ghidon.

O atenție deosebită a fost acordată anvelopelor. Roțile sunt complet carenate, pentru a reduce influența asupra aerodinamicii, iar rezistența la rulare a fost scăzută cu 40%, ajungând la 4 kg/tonă, față de 6,5 kg/tonă la anvelopele convenționale.

Renault 40CV (1925)

Este încă prea devreme pentru a spune ce tehnologii vor domina în viitor, dar un lucru este cert: vremurile se schimbă. Dacă modelele clasice expuse la Rétromobile evocau putere și viteză, conceptul Renault Filante Record 2025 redefinește performanța prin eficiență și sustenabilitate.

Vă recomandăm și:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


× patru = 16