Morphoz este un crossover foarte inspirat stilistic care ți-ar putea câștiga inima chiar și dacă nu ar fi așa de deștept. Vestea și mai bună este că acesta este la fel de isteț pe cât este de atrăgător.
Prezentarea modelului a avut loc pe internet deoarece epidemia de coronavirus deja începea să își facă simțită prezența și pe continentul nostru. Lansarea pe internet nu este neapărat un lucru rău, mai ales că mai sunt constructori care au renunțat la prezentarea noutăților prin intermediul saloanelor auto și preferă mediul online pe care îl consideră în prezent mult mai reprezentativ pentru societate și clientela vizată. Trendul acesta, pentru cei mai tradiționaliști care preferă să țină un ziar în mână decât o tabletă este în mod sigur îngrijorător. Creația francezilor utilizează platforma CMF-EV, dezvoltată special pentru viitoarele vehicule electrice. Avantajul major al acesteia este modularitatea oferită, fapt ce lasă designerilor o libertate foarte mare, eliminând unele restricții.
Exemplul cel mai clar este acest concept care se poate transforma fizic. Avem practic două mașini într-una care rezolvă problema unui automobil pentru mediul urban și a altuia pentru escapadele sau călătoriile mai lungi în afara orașului. Morphoz chiar se metamorfozează în funcție de necesitățile utilizatorului. Are capacitatea să își varieze lungimea și ampatamentul prin intermediul unor zone frontale și posterioare care glisează în direcția axului longitudinal al vehiculului. În modul intitulat „City”, măsoară 4.400 mm lungime și asigură un ampatament de 2.730 mm, unul generos pentru o mașină de asemenea dimensiuni mai ales comparativ cu un automobil construit după o rețetă clasică cu un motor cu ardere internă.
În modul „Travel”, destinat deplasărilor pe distanțe mari, conceptul ajunge la 4.800 mm lungime și un ampatament de 2.930 mm. De spațiul majorat benefiază mai ales pasagerii din spate care pot să stea cu picioarele într-o poziție mult mai relaxantă. Dacă problema autonomiei este ceva real pentru o mașină electrică într-o țară fără o infrastructură dezvoltată pentru așa ceva, francezii au gândit o soluție care să îndepărteze orice temere.
Au apelat la o soluție modulară. Pentru deplasarea în oraș mașina dispune de un modul de acumulatori de 40 kWh care asigură o deplasare de 400 km. Pentru modul „Travel”, într-o stație specială, în câteva secunde, se atașează un set suplimentar de acumulatori care oferă în plus încă 50 kWh. Cu un total de 90 kWh, într-un habitaclu foarte confortabil, ocupanții pot să parcurgă 900 km. În privința controlului asupra deplasării conceptul dispune și de o autonomie de nivel 3. Organizarea interiorului beneficiază de podeaua plată, lipsa montatului „B” și capacitatea de deplasare autonomă. Mașina poate să fie folosită și în modul clasic – personal, dar și într-un sistem de sharing.
Foto: Renault