După o pauză de un an, cauzată de restricțiile prin care s-a încercat încetinirea răspândirii virusului COVID-19, Salonul Auto București și-a deschis din nou porțile. Vizitatorii au fost numeroși, chiar dacă accesul la eveniment a fost permis doar pentru deţinătorii certificatului verde. Pasionații domeniului auto au avut ce să vadă: mașini scumpe și puternice, multe variante electrice, pe patru, trei și două roți, dar au aflat și care sunt ultimele noutăți în ceea ce privește stațiile care ajută la încărcarea tot mai rapidă a acumulatorilor.
Organizatorii Salonului Auto București și-au asumat un risc foarte mare. Au pus la punct un eveniment de anvergură, deși au avut voie să intre doar vizitatorii cu certificat verde. Mă gândeam că în aceste condiții o să „bată vântul”, dar lucrurile nu au stat deloc așa. Fanii domeniului auto, care anul trecut nu s-au bucurat de salon, din pricina pandemiei, au fost nerăbdători să afle care sunt noutățile, mai ales că industria trece printr-un hop din cauza crizei cipurilor. Iar „oferta” a fost foarte generoasă: mașini frumoase și spectaculoase, una chiar de un milion de euro, vehicule electrice noi, dar și stații de încărcare performante care promit să scadă foarte mult timpul pe care îl vom petrece „la pompă”, pentru „un plin”.
Cele mai fotografiate modele au fost cele două „electrice” de la Tesla, iar vizitatorii care au vrut să urce la volanul mașinilor „care se conduc singure” au fost nevoiți să stea chiar și la coadă. Eu am fost mai norocos, nu am așteptat decât vreo cinci minute după doi prichindei care au pus la grea încercare tabletele de la bord. Să le luăm pe rând: Tesla model 3. Mașina este mai mare decât pare în poze și oferă loc suficient pentru patru persoane de înălțime medie, chiar dacă în spate podeaua este puțin mai ridicată. Interiorul mi-a plăcut, iar tableta răspunde foarte bine la comenzi. Sistemul electric este eficient și oferă o autonomie de aproape 450 de kilometri. Dacă Tesla 3 mi-a lăsat o impresie foarte bună, vă dați seama că Tesla Model Y Performance m-a încântat. Modelul este mai lung, mai înalt, mai rapid – ajunge la 241 km/h – mai spațios și mai dotat din toate punctele de vedere, decât Tesla 3, iar autonomia trece de 500 de kilometri. Mie mi-au plăcut, dar nu toți vizitatorii au fost încântați. De exemplu, handbalista Cristina Neagu nu a avut prea multe cuvinte de laudă. „Am un prieten care are un model Tesla, m-am urcat în ea, am văzut cum arată în interior și este destul de ciudată. Nu-mi doresc neapărat să fac un test drive cu ea”, a declarat vedeta naționalei României și a echipei CSM București. Ce ar mai fi de spus? În România, de la începutul anului au fost înmatriculate peste șapte mii de „mașini verzi” și ne apropiem de opt sute de spații de încărcare. Există chiar o aplicație care îți oferă harta care indică amplasarea stațiilor, capacitatea de încărcare, dar și cât costă operațiunea. În parcările multor centre comerciale, de pildă, încărcarea este gratuită.
Trec de la mașini în zona unde se găsesc scutere, biciclete și triciclete, pe benzină și electrice. Aici îl găsesc pe Cătălin Cazacu. Campionul național de motociclism viteză încerca, zâmbind, un scuter printre standurile salonului. „Colaborez cu o firmă de scutere și biciclete electrice și fiind frig nu am putut să testez un scuter pe stradă, așa că am mers cu el pe hol. Mi-a plăcut foarte tare”, a declarat Cazacu.
http://www.autotestmagazin.ro/registrul-auto-roman-in-control-la-salonul-auto-bucuresti/