În lupta cu pandemia generată de răspândirea virusului SARS-CoV 2 s-au implicat și designerii auto care până de curând se ocupau exclusiv de conceptele care ne uimeau la saloanele auto. Un exemplu este oferit de echipa de design a producătorului chinez SAIC.
Este în mod clar o perioadă care a dat peste cap multe dintre activitățile economice și sociale. Producătorii auto au fost și ei afectați prin oprirea producției, scăderea vânzărilor și necesitatea adaptării la modul de lucru de la distanță acolo unde acest lucru este posibil. O metodă mai ofensivă de a lupta împotriva răspândirii virusului a fost implicarea echipei de design a producătorului SAIC într-o campanie de promovare a măsurilor menite să stopeze propagarea infecției. Prin urmare designerii studioului și-au folosit abilitățile grafice în conceperea unor postere menite să promoveze mesaje informative despre cum să ne protejăm de coronavirus. Deoarece informația provenită vizual are cel mai mare impact asupra privitorului, demersul lor este cu atât mai valoros, aceștia contribuind indirect la salvarea multor vieți.
Departamentul de design SAIC are birouri în Shanghai și Londra, dezvoltând mașini pentru mărcile MG și Roewe deținute de SAIC Motors.
Unul dintre conceptele propuse în cursul timpului de echipa de design SAIC.
Foto: SAIC design / markeaandrews.com / zhuanlan.zhihu.com