Sbarro Super Eight: bijuteria uitată a anilor ’80, scoasă la licitație

0
113

Acum patruzeci de ani, caroseristul italian Franco Sbarro a uimit lumea auto prin prezentarea modelului Super Eight, o compactă cu motor V8 central, bazată pe celebra Ferrari 308 GTB. După decenii de uitare, acest exemplar unic din anii ’80 revine în lumina reflectoarelor, fiind scos la licitație. Prețul estimat depășește 150.000 de euro.

Franco Sbarro, renumit designer auto italian, a devenit cunoscut în anii ’80 prin proiecte spectaculoase și insolite, bazate pe mașini sport de renume. În 1984, considerând că modelele Renault 5 Turbo și Peugeot 205 Turbo 16 nu erau suficient de puternice, a creat o mașină sportivă compactă, folosind ca bază Ferrari 308 GTB. Așa a luat naștere Sbarro Super Eight, un model unicat cu motor central-spate, care astăzi fascinează colecționarii.

Super Eight își are originile în modelul Sbarro Super Twelve din 1982, echipat cu un motor inedit cu 12 cilindri în linie, construit din două blocuri Kawasaki cu câte șase cilindri fiecare. Dezvoltarea acestui model a fost însă oprită, din cauza problemelor de manevrabilitate. Sbarro și-a recalibrat ambițiile, alegând Ferrari 308 GTB drept noua bază tehnică pentru modelul pe care îl proiecta. 308 GTB era dotat cu un motor V8 de 2,9 litri și 240 CP, combinat cu o transmisie manuală cu 5+1 trepte de viteză, care au fost preluate direct pe Sbarro Super Eight.

Cu o lungime de doar 3,15 metri (cu 25 cm mai scurt decât Fiat Panda din acea perioadă), o lățime de 1,75 metri și o înălțime de 1,30 metri, Super Eight are caroserie din fibră de sticlă vopsită în roșu. Designul său angular, caracterizat de fantele care acoperă farurile și de prizele de aer laterale generoase, reflectă perfect estetica anilor ’80. Luneta înclinată și liniile musculare ale părții din spate conferă mașinii o alură agresivă. Jantele BBS aurii, cu un offset impresionant pe puntea spate, completează look-ul sportiv.

În interior, mașina impresionează prin detalii precum tapiseria din piele de culoare cognac și mocheta asortată. O roată de rezervă este amplasată în spate, iar un radio-casetofon retro Clarion cu iluminare verde accentuează atmosfera specifică anilor ’80.

După ce a fost prezentată la Salonul Auto de la Geneva din 1984, Sbarro Super Eight a intrat într-o colecție privată din Elveția. În 2018, a apărut pe eBay și a fost cumpărată de actualul său proprietar, Aymeric P., un colecționar pasionat de mașini sport neobișnuite din anii ’80.

În prezent, mașina se află în Paris, într-o stare excelentă din punct de vedere mecanic și estetic, având certificat de înmatriculare olandez. Este scoasă la licitație, iar, până acum, cea mai mare ofertă a ajuns la 145.000 de dolari (aproximativ 137.000 de euro). Dacă prețul final va depăși pragul de 150.000 de euro, nu ar fi deloc surprinzător, având în vedere unicitatea și povestea acestui model.

Vă recomandăm și:

Mercedes-Benz – Papamobilul electric

Zenvo Aurora – Pregătirea pentru testele dinamice

Registrul Auto Român emite, începând din 1 decembrie, certificatul RAR Auto-Pass

Un Mercedes-Benz W 196 R din 1954 va fi vândut la licitație

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


doi × = 6