Scădere masivă a vânzărilor de mașini electrice în Germania

0
16
Sursa FOTO: Unsplash

Probleme serioase pe piața mașinilor auto electrice din Germania. Eliminarea subvențiilor a atras o scădere semnificativă a vânzărilor. Toate datele pe anul 2024 au fost publicate, iar specialiștii și analiști trag un semnal de alarmă.

Vânzările de mașini electrice noi au scăzut cu 27.4% în Germania, după ce statul a eliminat subvențiile

Decizia de eliminare a subvențiilor a fost implementată de statul german la finalul anului 2023, iar impactul este unul major, subliniază jurnaliștii de la carscoops.com. Vânzările de mașini electrice noi au ajuns la 380.609 unități, ceea a dus la o scădere cu 27.4%.

Cota de piață a vehiculelor electrice a scăzut la 13.5%, comparativ cu anii anteriori când subvențiile au stimulat achizițiile. Mașinile plug-in hybrid au avut o creștere de 9.2%, cu 191.905 unități vândute, însă cota lor de piață rămâne modestă, la 6.8%.

Rămâne de văzut ce se va întâmpla în anul 2025, dar primele prognoze sunt extrem de optimiste.

Rezultate mixte pentru mașinile cu motoare pe benzină și diesel

Sursa citată mai spune că vânzările de mașini echipate cu motoare pe benzină au crescut cu 1.4%, atingând 991.948 de unități, reprezentând 35.2% din piață, în timp ce cifrele pentru cele pe motorină au scăzut cu 0.7%, la 483.261 de unități și au înregistrat o cotă de piață de 17.2%.

Volkswagen își menține poziția dominantă, cu 536.888 de unități vândute (+3.4%). Tesla a înregistrat o scădere abruptă de 41%, reflectând impactul eliminării subvențiilor asupra vânzărilor de EV-uri premium. Toyota și-a crescut vânzările cu 27%, iar Peugeot a avut o creștere impresionantă de 44%. Mărcile premium au avut dificultăți: Audi a înregistrat o scădere de 18.1%, iar BMW o ușoară scădere de 0.1%.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


− 3 = sase