Scădere importantă a vânzărilor de mașini electrice în România. Ultimul raport publicat de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România (APIA) arată că în primele nouă luni ale acestui an cifrele au scăzut cu 37%, comparativ cu perioada similară din 2023.
Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România a publicat cifrele cu vânzările de mașini electrice în primele nouă luni ale anului
Piața mașinilor electrice a înregistrat o scădere semnificativă de 37% în ultimele nouă luni din 2024, comparativ cu aceeași perioadă din 2023. Este vorba despre date oficiale din raportul publicat recent de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România. În primele trei trimestre ale anului, românii au achiziționat doar 7331 de mașini electrice noi. Principalul motiv pentru această scădere este reducerea la jumătate a programului Rabla, după cum a explicat președintele APIA. Dan Vardie a recunoscut că este vorba despre o scădere dramatică.
„Tot ce reprezintă soluții cu mai puțină poluare, noi credem că este mai bine.Suntem în aceeași ecuație complicată și, din păcate, ultimele luni au adâncit această ecuație.
Vorbim despre cea mai puternică lovitură care a fost înjumătățirea programelor Rabla. A fost o lovitură crâncenă. Ne place, nu place, sau îi place sau nu ministrului Mediului, înjumătățirea programului Rabla a avut un efect nedorit și nu e deloc o întâmplare”, a declarat șeful APIA, Dan Vardie.
- Citește și: Ce taxe vamale va impune Uniunea Europeană pentru mașinile electrice produse în China
Care sunt cifrele din piața auto românească din primele nouă luni ale anului 2024
Din segmentul vehiculelor electrificate, mașinile hibride simple au avut cea mai mare creștere procentuală, cu 53%, totalizând 15.280 de unități vândute, în timp ce mașinile hibride plug-in (PHEV) au înregistrat un avans de 13%, cu 4533 de unități. Aceste cifre indică o preferință în creștere pentru soluțiile de motorizare hibridă, chiar și în fața celor complet electrice, afectate de schimbările în subvențiile de stat.
În ceea ce privește totalul de mașini noi vândute pe piața românească, lucrurile sunt diferite pentru că avem o creștere de 6%, comparativ cu perioada similară. Cele mai vândute au fost mașinile pe benzină, cu 67.789 de unități (+1%), urmate de cele cu motoare diesel, care au avut o creștere de 16,8%, ajungând la 17.003 de unități.
Deși vânzările de mașini diesel au crescut, ele nu au depășit numărul de mașini cu propulsie electrificată, care au fost vândute în 27.144 de unități (+5,5%).
- Citește și: Mașini electrice vs. mașini cu motoare termice. Cât de mare este diferența de preț