Skoda Scala: Salt pe scala valorii

0
109

Noul hatchback Skoda Scala înlocuiește modelul Rapid în gama cons­tructorului auto ceh, dar este semnificativ mai mare decât acesta și își depune candidatura pentru un important succes comercial în ultracompetitivul segment C, al mașinilor mici, de familie.

Designul noului hatchback cu cinci uși este inspirat din cel al conceptului Vision RS, prezentat, anul trecut, la salonul Auto de la Paris. Regăsim același tip de grilă a radiatorului, cu 18 nervuri verticale, aceeași priză de aer în bara față și faruri triunghiulare aproape identice cu ale conceptului, cu lumini de zi cu leduri, blocurile optice complet echipate cu LED fiind pe lista opționalelor. Linia laterală o urmează pe cea a conceptului, cu „air bumps”, generate prin adâncirea zonei mediane a ușilor și prin aripi față și spate puternic ieșite în afară, iar în spate, stopurile vin și ele echipate parțial cu LED-uri, dar pot fi comandate și integral cu LED. Există și un spoiler profilat la îmbinarea dintre acoperiș și lunetă, precum și un difuzor de aer sub bara spate. Skoda Scala măsoară 4.362 mm lungime, 1.793 mm lățime și 1.471 mm înălțime. Ampatamentul are 2.650 mm, iar portbagajul are capacitatea de 467 litri, ce poate fi extinsă la 1.410 litri, prin rabaterea banchetei. Scala se încadrează între Fabia și Octavia în gama Skoda și oferă un spațiu interior decent la toate locurile. În funcție de versiune este echipat cu jante din oțel de 15 sau 16 inci, cele din aliaj ușor, de 16 (Hoedus), 17 (Propus) sau 18 inci (Vega Aero) fiind opționale, dar toate vopsite negru.
Punctul focal al habitaclului este ecranul tactil, în stil tabletă, al centrului de infotainment, poziționat deasupra consolei centrale, ce poate avea diagonala de până la 23 cm (9,2 inci), în funcție de versiune sau de alegerea clientului, dimensiune care îl poziționează, ca mărime, pe primul loc în această clasă de automobile. Acesta include absolut toate comenzile, separat fiind doar panoul de control al sistemului de climatizare. În plus, indicatoarele de bord clasice pot fi înlocuite, la comandă, cu apreciatul Virtual Cockpit al grupului Volkswagen, afișaj digital pentru principalele informații privind mașina, viteza de deplasare, consumul etc. Șoferul poate alege între cinci moduri de funcționare a acestuia, cel de noapte (Night) reducând intensitatea iluminării displayului și afișând doar viteza mașinii. Un acoperiș integral din sticlă, panoramic, se află pe lista opționalelor și, dacă este ales, completează perfect, la capitolul luminozitate și vizibilitate în și din interior, ferestrele largi laterale.

Scala este primul model Skoda construit pe platforma tehnică modulară MQB A0 a grupului VW, care este utilizată şi de modelele Arona și Ibiza, de la Seat, și de Volkswagen Polo. Aceeași platformă tehnică va sta și la baza viitoarei generații Skoda Fabia. Motorizările cu care va fi disponibil Scala la lansare sunt în număr de patru, trei pe benzină și una diesel, toate cu injecție directă, supraalimentare turbo, sisteme stop-start și de recuperare a energiei degajate la frânare. Motorul de bază, 1.0 TSI, pe benzină, produce 95 CP și este cuplat exclusiv la o cutie de viteze manuală cu 5+1 trepte. Celelalte două propulsoare pe benzină, 1.0 TSI 115 CP și 1.5 TSI 150 CP, au transmisie manuală cu 6+1 raporturi sau, opțional, automată DSG cu ambreiaj dublu și 7+1 trepte. Singurul motor pe motorină, 1.6 TDI, dezvoltă 115 CP și este oferit doar cu transmisia DSG.

Text: Florin NECULA /Foto: SKODA

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


6 × = patruzeci opt