Škoda a început producția de serie a primei generații Superb în martie 1935. De-a lungul a 15 ani au fost construite aproximativ 890 de mașini de pasageri și 1.630 de derivate militare.
În urmă cu nouăzeci de ani, Škoda Auto construia prima versiune Superb la uzina sa din Mladá Boleslav. Modelul a devenit rapid sinonim cu o experiență de condus confortabilă, rafinată și dinamică, chiar și pe suprafețe de drum neasfaltate. Impresiona cu interiorul său spațios care oferea locuri pentru șapte pasageri, cu echipamentele generoase și măiestria remarcabilă a execuției. Producția a continuat până în 1943, iar din 1946 o altă versiune avea să fie produsă până în 1949.
Numele pe măsura tehnologiei
Prima generație Superb avea cadru de șasiu (tip coloană) și suspensie independentă pentru roți. Până în luna octombrie 1934, compania a decis să-și denumească modelul emblematic „Superb”, pentru satifacerea celor mai pretențioși clienți. Producția de serie a început la Mladá Boleslav în martie 1935. Primul model, Škoda 640 Superb, era propulsat de un motor cu șase cilindri care producea 55 CP. Chiar de la început, Superb avea frâne hidraulice și un sistem electric de ultimă generație de 12 V. Punctul culminant al gamei a fost un motor V8 de 4,0 litri și 96 CP. Oferind spațiu generos chiar pentru șapte pasageri și bagajele acestora, Superb a fost disponibil cu diferite lungimi de ampatament și stiluri de caroserie, inclusiv cu design deschis și personalizat. Până când producția s-a încheiat în 1949, au fost construite aproximativ 890 de mașini de pasageri și 1.630 de derivate militare, inclusiv o versiune unică 4×4.
Patru generații
Superb reflectă transformarea continuă a Škoda de-a lungul istoriei sale de 130 de ani. După o pauză de 50 de ani, numele a fost reînviat în septembrie 2001 odată cu introducerea primei generații moderne Škoda Superb. Acest sedan a oferit un spațiu interior de excepție și a venit cu o gamă de motoare care produceau între 85 kW și 142 kW (193 CP), inclusiv un V6 de 2,8 litri cu transmisie automată Tiptronic și faruri bi-xenon pentru un confort sporit și siguranță.
Generațiile ulterioare, lansate în 2008, 2015 și cel mai recent în 2023, au dezvoltat în continuare moștenirea modelului Superb. A doua generație a introdus un Hatch mai practic și, pentru prima dată, o versiune Estate (break), oferind sisteme de propulsie mai puternice, dar mai eficiente și echipamente standard extinse. A treia generație a continuat această traiectorie, integrând tehnologii avansate și design inovator.
Popularitatea lui Superb a crescut semnificativ de-a lungul generațiilor. Prima generație modernă, produsă din 2001 până în 2008, a vândut 137.000 de unități. Succesorul său, introdus în 2008 și disponibil pentru prima dată atât ca berlină, cât și ca break, a realizat 618.000 de vânzări, 65% dintre clienți optând pentru berlină. A treia generație, lansată în 2015, a continuat acest curs puternic de creștere, cu 805.000 de unități vândute – 56% dintre acestea fiind modele Estate.
Acum aflată la a patra generație modernă, Superb este disponibilă două tipuri de caroserie, Hatch și Estate. Motorizările sunt pe benzină, diesel, mild-hybrid și plug-in hybrid și au fost vândute peste 65.000 de unități până în acest moment, cele mai recente modele hibrid plug-in oferind o autonomie electrică de peste 120 km (WLTP).
Vă recomandăm și:
Skoda Space: viitorul SUV electric cu șapte locuri se dezvăluie