Suzuki e Vitara: schimbare de strategie a producătorului japonez. FOTO

0
348
Suzuki e Vitara/Sursa FOTO: globalsuzuki.com

Suzuki e Vitara este primul pas spre noua strategie a producătorului din Japonia. Este un model BEV (vehicul electric cu baterie) care va fi fabricat la uzina Suzuki Motor Gujarat din India începând cu primăvara anului 2025.

Suzuki e Vitara va fi disponibil pe piețele din Europa, India și Japonia în vara lui 2025

Suzuki e Vitara este derivat din conceptul „eVX” prezentat la Auto Expo în India, în ianuarie 2023, și la Japan Mobility Show în octombrie 2023. El reprezintă primul BEV global al Suzuki și marchează o schimbare strategică importantă pentru brandul japonez.

Acest vehicul îmbină un design contemporan cu elemente robuste, aducând atât tehnologie de ultimă generație, cât și o senzație de aventură, potrivit oficialilor Suzuki.

Conform detaliilor de pe site-ul oficial, Suzuki e Vitara este echipat cu un motor electric performant care oferă un răspuns rapid la condus. Asta în timp ce tracțiunea integrală electrică Allgrip-e asigură stabilitate și performanță pe toate tipurile de teren. Modelul este construit pe noua platformă Heartect-e, special concepută pentru vehicule electrice, care îi conferă o bază solidă și avansată.

Cu o lungime de 4.275 mm, e Vitara este cu 100 mm mai lung decât modelul Vitara actual, iar ampatamentul său de 2.700 mm este cu 200 mm mai mare, oferind un spațiu mai generos pentru pasageri.

Suzuki e Vitara: motorizări și confort

Versiunea de bază a acestui model include o baterie de 49 kWh și un motor de 144 CP care pune în mișcare roțile din față. Producătorul a precizat că există și posibilitatea ca mașina să fie echipată cu o baterie mai mare, de 61 kWh, crescând puterea la 174 CP, păstrând un cuplu de 190 Nm.

În varianta cu bateria mai mare, Suzuki e Vitara oferă opțiunea tracțiunii integrale prin montarea unui motor suplimentar de 65 CP pe puntea din spate, ceea ce duce la o putere totală de 184 CP și un cuplu de 300 Nm, compensând greutatea de 1.899 kg, cu 197 kg mai mult decât varianta 2WD de bază.

Interiorul este modern, fiind dominat de ecrane care acoperă aproape două treimi din bord, incluzând un tablou de bord digital și un ecran tactil central. Suzuki nu a oferit momentan detalii privind autonomia sau timpii de încărcare ai noului model e Vitara.

Deși produs în India, Sukuzi e Vitara va fi exportat și către alte piețe și va fi însoțit de un model Toyota bZ similar, ce urmează să fie lansat.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


7 × = saizeci trei