Suzuki a retras motorizarea 1.5 hibrid de pe modelele Vitara și S-Cross în Europa, lăsând în ofertă doar versiunile micro-hibrid, acum mai puțin puternice.
Hibridul clasic nu a convins publicul european
În 2022, Suzuki a introdus pe Vitara și S-Cross o motorizare 1.5 hibrid clasic (HEV) de 115 CP, ca alternativă la blocul 1.4 turbo micro-hibrid de 48 V (MHEV) de 129 CP. Soluția promitea consum redus și emisii de CO₂ mai mici. Totuși, motorul a dispărut deja din catalogul european, cele două SUV-uri rămânând doar cu nivelul mai ușor de electrificare.
Sistemul 1.5 DualJet Hybrid, dezvoltat intern, nu a reușit să câștige clienții din Europa. Potrivit informațiilor disponibile, cutia de viteze robotizată cu șase trepte, considerată mai puțin agreabilă, a influențat negativ percepția. În plus, diferența de consum față de micro-hibrid era de doar 0,5 l/100 km în ciclul WLTP pe Vitara, în timp ce prețul de achiziție era cu aproximativ 3.000 de euro mai mare. Și diferențele la nivelul de emisii de CO₂ au fost limitate: între 3 și 6 g/km față de MHEV-ul cu transmisie manuală și între 9 și 16 g/km față de varianta automată. Chiar dacă hibridul aducea avantaje, Suzuki a ales să îl elimine, mizând pe viitorul eVitara electric pentru a compensa media de emisii.
Versiunile micro-hibrid pierd din putere
Clienții care se orientează acum spre Suzuki S-Cross sau Vitara vor găsi doar versiuni micro-hibrid, însoțite de o veste mai puțin plăcută. Motorul 1.4 BoosterJet Hybrid a fost ajustat pentru a respecta norma Euro 6e-bis, astfel că puterea sa scade de la 129 la 110 CP. Acest propulsor pierduse deja 11 CP la trecerea la micro-hibridare, în 2020.
Produse în Ungaria pentru piața europeană, Suzuki Vitara și S-Cross își păstrează totuși unul dintre principalele atuuri: disponibilitatea atât cu tracțiune față, cât și integrală, alături de opțiunea între cutie de viteze manuală sau automată. O ofertă rară în segmentele lor, chiar și în contextul renunțării la varianta hibrid.
Vă recomandăm și:



