Tesla are mari dificultăți în Europa. Vânzările de automobile Tesla au semnificativ în luna ianuarie pe mai multe piețe importante, inclusiv Germania, Franța și Marea Britanie. Cifrele nu arată deloc bine, conform carsccoops.com.
Tesla „pierde teren” în Europa
Tesla nu are deloc cifre bune în Europa în debutul acestui an, ceea ce arată provocările tot mai mari cu care se confruntă producătorul american de vehicule electrice. Scăderile au fost anunțate încă din 2023, un an dificil în care în care Tesla a livrat 1,78 milioane de vehicule la nivel global, marcând prima scădere anuală a vânzărilor din ultimul deceniu.
Dar să începem cu principalele piețe din Europa. În Germania, Tesla a înmatriculat doar 1.277 de vehicule în ianuarie 2024, înregistrând o scădere drastică de 59,5% față de aceeași lună din anul precedent. O cauză principală a acestui declin a fost eliminarea subvențiilor guvernamentale pentru mașinile electrice, ceea ce a afectat întreaga piață EV.
Situația este asemănătoare în Franța, unde Tesla a vândut cu 63% mai puține mașini, totalizând doar 1.143 unități. În Marea Britanie, scăderea a fost de 12%. Interesant este că aici, vânzările generale de vehicule electrice au crescut cu 35%. În plus, Tesla a raportat scăderi de 44% în Suedia, 38% în Norvegia și 42% în Țările de Jos.
- Citește și: Elon Musk renunță la un „proiect de suflet”: „adio” cea mai ieftină Tesla
Tesla: motivele declinului
Pe lângă eliminarea stimulentelor guvernamentale, un alt factor care ar fi putut contribui la declinul vânzărilor este comportamentul CEO-ului Elon Musk, ale cărui poziții derutează. Omul de afaceri este un apropiat al președintelui Donald Trump, care a anunțat că acest sector nu va mai beneficia de sprijin.
Un motiv important pentru încetinirea cererii pare să fie și faptul că mulți potențiali cumpărători așteaptă noul Model Y facelift. Acest model va oferi îmbunătățiri notabile de design, inclusiv o bandă LED frontală inspirată de Cybertruck și Cybercab, un lightbar pe spate și un interior modernizat cu un ecran central mai mare, de 15,4 inchi. De asemenea, în ciuda faptului că selectorul transmisiei a fost mutat pe ecranul central, Tesla a menținut maneta clasică de semnalizare, spre deosebire de Model 3 facelift.
- Citește și: 10 milioane de Tesla. Dar nu mașini
În concluzie, deși Tesla continuă să fie un jucător important pe piața europeană, scăderile semnificative din ianuarie 2025 indică provocări serioase pentru companie, atât din cauza schimbărilor de politică, cât și a dinamicii pieței auto.



