TEST: Citroen C3 Aircross – Dincolo de aventura urbană

0
249

Îmi aduc aminte că anul trecut, prin august, C3 Aircross avea 100.000 de unități vândute, iar în momentul lansării sale din octombrie 2017, erau deja antamate 9.000 de unități. Pentru un obsedat al cifrelor asta ar trebui să spună destul de mult, ținând cont că la ora actuală apariția modelelor auto este vizată direct de economiști.

Dar în cazul lui C3 Aircross trebuie se recunosc că au fost destul de îngăduitori pentru că designul este cel care atestă că este un Citroen autentic. Aerul de așa-zis SUV  îl simți din alura monolitică, în ciuda celor 4.154 mm ai lungimii sale. Adică o „subcompactă” care a tras consistent de fiare la sală, dar conturată în stilul binecunoscut al Mărcii, și ceva mai înaltă. Partea interesantă este că garda la sol de 175 mm o recomandă pentru incursiunile urbane din zonele „jungle” unde un loc pe trotuar, acolo pe unde nu deranjezi pe nimeni (fapt puțin probabil…), te scoate din impasul căutării locului de parcare.

Dar cel mai bine îți dai seama de partea „SUV-ish” atunci când te afli la volan. Senzația de „bot lung” este pregnantă și te face să te gândești la capotele de la modelele mari, dar privind totul dintr-un interior cochet. Aici partea cu mușchii se estompează considerabil. Mai degrabă te afli într-un soi de „lounge”, unde toate îți sunt la îndemână, dacă ții cont de bordul destul de scurt, de tapițeria textilă și de plafonul panoramic uriaș. Ultimul face parte din categoria „opționale” pentru care trebuie să băgați mâna în portofel după aproape 930 de euro. Pare mult, dar, în scurtă vreme, după ce ați mers ceva timp cu lumina naturală revărsată în cabină ajungeți la concluzia că investiția chiar merită făcută. Iar dacă stați pe banchetă, descoperiți că aveți și buzunare pe spătarele scaunelor.

Partea cu dinamica a fost susținută de micul tricilindru de 1,2 litri, de 110 CP, alături de o transmisie automată EAT6 cu 6+1 raporturi. De altfel, rețeta poate fi considerată unul dintre reperele noii direcții a grupului PSA, în general. Pentru o masă puțin peste 1,2 tone, combinația este una suficient de fâșneață încât să nu lase loc de strâmbături din nas atunci când apăsați cu aplomb pedala de accelerație, dar nici să vă suie pe culmile adrenalinei. Este, cum se spune la ora actuală, mai degrabă „just for fun!”, ce-i drept, cu un consum mediu de 7,4 litri atunci când am folosit „drumurile patriei”, dar fără să menajez motorul. Încercările timide de off-road au fost rezolvate eficient de sistemul Grip Control care vine „la pachet” cu Hill Assist Descent. Și asta ca să reamintesc că puntea tractoare pentru Citroen C3 Aircross este cea din față. Adăugați o suspensie de clasă mare, care vă oferă confortul și liniștea necesară în timpul călătoriei, și un portbagaj de 410 litri, iar destinațiile îndepărtate vor deveni simple repere pentru traseele pe care vi le alegeți. Doar timp suficient să aveți la dispoziție…

Text /Foto: Radu BUHĂNIŢĂ

Articolul precedentFord Puma, prezentare cu lumina stinsă
Articolul următorCu copiii prin Londra
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


+ unu = 5