Plafonul, oglinzile şi jantele negre sunt primele semnalmente pe care le remarci la Ford EcoSport S Line. Dar ceea ce îi dă cu adevărat savoare şi îi creionează personalitatea distinctă este ascuns privirii. În schimb, poate fi „simţit”.
Şi nu neapărat imediat ce te-ai aşezat la volan. Dacă eşti genul moderat atunci când circuli prin oraş, puţin probabil să sesizezi în zona turaţiilor joase efervescența nou venitului EcoBoost de un litru. Confuzia este inerentă şi, în absenţa unor cifre exacte, perfect justificată. Din capul locului trebuie spus că motorul este „nou” în portofoliul gamei EcoSport. Cu acest năzdravan, capabil să dezvolte 140 CP şi 180 Nm, ne-am mai întâlnit în urmă cu ceva vreme pe nişte ediţii limitate ale modelului Fiesta. Deci a avut tot timpul să-şi demonstreze calităţile şi să atragă atenția. Un prim semn al infuziei de putere de care dispune ar putea fi observat în anunţul timpuriu pe care îl face asistentul pentru schimbarea treptelor. Practic, ești invitat să selectezi viteza următoare imediat ce ai trecut de 2.000 rpm. Greutatea proprie de 1.338 kg raportată la setul ambiţios de valori corespunzătoare puterii şi cuplului motor maxim oferă explicit motivul acestei solicitări precipitate. Cele cinci trepte ale transmisiei „îmbracă” inspirat caracteristicile motorului, oferind posibilitatea unei călătorii antrenante. Așa se face că poți trece oricând de la un ritm lejer, tacticos, la unul incisiv, plin de vervă, în funcţie de necesităţi sau de cheful pe care îl ai. Oraşul poate fi străbătut într-o atmosferă de acalmie plăcută, bazându-te doar pe primele patru trepte. Poate chiar pe primele trei, dacă vrei să adaugi condusului o nuanță mai încrâncenată. Docil, EcoSport se încadrează în ritmul străzii.
Consumul urban, extrem de volatil ca valoare de sine stătătoare, dat fiind dependenţa sa de gradul de aglomeraţie al traficului prin care îţi croieşti drum, pare a fi unul rezonabil: aproximativ 8,7 litri. Aici sunt „prinse” şi cele 45 minute în care am parcurs un segment de nici 200 de metri din strada Vatra Luminoasă, unde mă aflam la ora la care tocmai se sfârşise un meci important disputat pe Arena Naţională… Scos din mediul urban, EcoBoost simte nevoia să se afirme. Şi o face cu multă abnegaţie, dacă este să mă iau fie și numai după faptul că în treapta a treia, la 6.500 rpm, stabileşte o viteză de circa 145 km/h. Veleităţile atletice sunt evidente. Ajutat şi de un set de anvelope cu lăţimea benzii de rulare de 205 mm şi cu talonul de 50, montate pe jante de 17 inci, EcoSport este distractiv de condus, oferind în acelaşi timp şi suficiente soluţii practice de transport. De la posibilitatea reglării celor două spătare asimetrice ale banchetei în patru poziţii predefinite până la capacitatea de 333 litri a portbagajului sau la spaţiul îndestulător pe care îl au la dispoziţie toţi pasagerii, fără excepţie, micul SUV urban, animat de vânjosul EcoBoost de 140 CP, se dovedeşte a fi o alegere cât se poate de echilibrată. Pe de o parte beneficiezi de tot pachetul pe care îl oferă un mini SUV în materie de confort şi funcţionalitate, iar pe de altă parte poţi să pleci primul de la semafor ori de câte ori ai chef.
Text: George Drugescu / Foto: Daniela MARINESCU