Ford Fiesta – Nobilul „Hatch”

0
304

Ford Fiesta. Jante lucioase de 18 inci, discuri de frână la toate roțile, o mască frontală elaborată şi un plafon panoramic care ajunge până, hăt, deasupra pasagerilor din spate sunt doar câteva detalii care atrag atenţia. Toate demonstrează că ai în faţă un alt fel de Ford Fiesta.

Este vorba despre nivelul suprem de finisare, echipare și servicii post­­­­­­­vânzare pe care îl oferă Ford: Vignale. Tușe fine de natură estetică te pregătesc, cât timp încă îi mai dai târcoale pe afară, pentru experienţa care te aşteaptă în interior. Cumva, chiar dacă nu le cuprinzi pe toate, realizezi că maşina la care te uiţi este altceva. Abia când te instalezi la volan înţelegi că „altceva” este puţin spus. Întregul habitaclu degajă un aer sofisticat, punctat de multe butoane şi de un tratament laborios aplicat materialelor şi finisajelor. Un upgrade serios pe toate planurile față de echipările standard. Atrage atenţia tapiţeria din piele cu al său model tip fagure, specific variantelor Vignale, cu contur finalizat de o cusătură dublă, identică cu cea de pe bord, pe partea șoferului. Nici culoarea tapiţeriei, un amestec îndrăzneţ de maro şi mov, nu trebuie trecută cu vederea: adaugă o eleganță potolită care se armonizează perfect cu interiorul bine iluminat datorită plafonului panoramic uriaş. Volanul şi scaunele încălzite accentuează nota de confort, în acord cu un pachet estetic atât de bine articulat.

O scurtă privire aruncată în zona schimbătorului de viteze demonstrează gradul de adopţie al tehnologiilor noi: toate locurile disponibile pentru butoane sunt ocupate. Şi nu cu orice dotări. Descoperi sistemul de parcare autonomă (lateral şi perpendicular), butonul ECO, TCS Off, Stop&Start şi pe cel care controlează senzorii de parcare. Ce să mai zic de difuzorul plasat pentru prima oară la Fiesta, central, pe bord pe care descifrezi inscripția „B&O”?… Zece difuzoare, inclusiv un subwoofer în portbagaj şi o putere de 675 W sunt edificatoare, cred, în ceea ce priveşte calitatea audiţiei. Această primă colaborare dintre Ford şi Bang & Olufsen a inclus o sesiune de teste audio pentru reglaje fine care a durat un an. În acest timp au fost ascultate peste 5.000 de melodii interpretate de artişti reprezentativi pentru toate genurile muzicale și s-au făcut corecții de sunet pentru a nu-i dezamăgi nici pe fanii Foo Fighters, 50 Cent, Aretha Franklin, Dire Straits, AC/DC, Adele, Pink Floyd, dar nici pe melomanii amatori de Chopin sau Stravinski. Efortul a meritat. Fiesta Vignale este nici mai mult nici mai puţin decât un mini Ateneu mobil. Motorul 1.5 TDCi, de 120 CP, cuplat la o transmisie manuală cu șase trepte are grijă ca mobilitatea să fie una temperamentală. Deşi m-aş fi aşteptat la o transmisie automată pe un produs care musteşte de caracteristici premium, recunosc că duetul motor-transmisie este plin de antren. Asta până când apeşi butonul ECO. O sfârşeală blândă alungă cheful de distracţie al motorului şi în consecinţă şi pe al tău. Reversul este că amâni considerabil vizita la staţia de alimentare cu combustibil… Dar dacă este să mă pronunț despre cum se comportă Dieselul în general, când nu este „sugrumat”, atunci pot spune că este o încântare. Pe lângă faptul că este silenţios se mai şi lasă schingiuit până la 5.000 rpm. Aşa că iată-mă zburdând cu 130 km/h pe autostradă. Patru trepte scurt etajate m-au propulsat rapid la viteza asta, greutatea proprie de numai 1.207 kg şi cuplul motor maxim de 270 Nm jucându-şi fiecare rolul său bine determinat în sprinteneala de care dă dovadă spilcuitul Vignale. 2.250 rpm şi un consum instantaneu de 6,5 litri în asemenea condiţii de rulare sunt valori mai mult decât rezonabile. Dintre toate sistemele de siguranţă activă pitite în spatele titulaturii Driver Assist conştientizez importanța detectării obiectelor în unghiul mort şi comoditatea oferită de ­­pilotul automat autoadap­­­tiv.

Dar şi siguranţa la drum, pentru că acesta poate amorsa chiar şi frânari autonome astfel încât să fie evitată o coliziune cu vehiculul din faţă. Să nu uităm că există şi sistemul City Break care rezolvă situaţiile critice care pot să apară la mersul în oraş, mai ales când se circulă în coloană. Aşadar, Fiesta Vignale este ­pregătit să ofere siguranţă şi plăcere în orice scenariu de deplasare. Singura condiţie este să îţi permiţi costul unui asemenea companion, care are atât de multe „talente”.

Text: George Drugescu /Foto: Radu BUHĂNIŢĂ

Articolul precedentHonda Sports EV: Alb, negru și volți
Articolul următorRezvani Tank: Buncăr pe roți
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


trei + 5 =