Odată cu apariția celei de-a cincea generații a lui Nissan Micra segmentul B a devenit și mai efervescent. De altfel intenția constructorului japonez este să devină unul dintre primii zece jucători ai scenei hatchbackurilor supermini europene.
Saga Nissan Micra a început în 1983 cu prima generație, iar la ora actuală este cel dintâi model asamblat de Renault la uzina din Flins, în Franța, alături de „surorile” din segment, Clio și Zoe.
Să vedem care sunt atuurile cu care constructorul japonez vrea să-și atingă scopul. Mai întâi este designul. Micra a căpătat un exterior mult mai atletic decât generația anterioară pentru atragerea unui număr mai mare de cumpărători din partea masculină. Scopul a fost să obțină un raport de 50/50 față de cumpărătorii preponderenți ai „vechiului” model, adică ai segmentului feminin.
Apoi a fost creșterea dimensiunilor. Noua generație este mai lungă cu 174 mm și mai lată cu 78 mm față de cea anterioară, dar mai scundă cu 55 mm. Și un fapt interesant este că actualul Micra a fost construit pe platforma V a lui Nissan, îmbunătățită semnificativ ca să-i permită nivelul de performanță cerut de constructor. În timpul mersului o să descoperiți că stabilitatea și nivelul torsional al caroseriei este de o clasă superioară segmentului din care face parte, un aport major aici avându-l și setarea suspensiei. Iar atunci când vă aflați la volan poziția joasă de conducere este susținută de ergonomia interiorului, de volanul și scaunul șoferului reglabile în două planuri. Și încă un plus este răspunsul confortabil al direcției asistate electric care vă permite o bună manevrabilitate, mai ales în zonele înghesuite.
Cel de-al treilea argument a fost reintroducerea variantei diesel în gama de motoare, adică dCi-ul de 1,5 litri și 90 CP. Dar… varianta pe care am avut-o la test a fost tricilindrul IG-T de 0,9 litri, turbo, ce dezvoltă 89 CP și care completează capitolul benzină alături de „aspiratul” natural de 1,0 litru și 71 CP. Revenind la unitatea de test, cea de 0,9 litri reprezintă un bun compromis între oraș și drum lung. Alături de transmisia cu 5+1 raporturi este suficient de elastic încât să-l scutească pe cel de la volan să reducă prea repede într-o treaptă de viteză inferioară în oraș. Așa se face că ajungeți să conduceți în treapta a patra și să obțineți un consum mediu de 8,4 litri. Apoi este suficient de zvâcneț la viteză mare ca să vă puteți deplasa în condiții de siguranță pe orice drum. Totuși, nu strică să pregătiți cu ceva timp înainte manevrele de depășire. În plus, zgomotul în cabină în timpul rulării la diferite viteze vă permite să aveți o călătorie cât se poate de liniștită indiferent de distanța parcursă.
Text / Foto: Radu BUHĂNIȚĂ