Tiger X-1: Tigrul de off-road

0
83
Tiger poate fi conectat la vehicule aeriene fără pilot (UAV), care îl pot prelua și transporta în locurile inaccesibile unui off-roader utilitar.

Tigrul reprezintă un concept esențial în cultura asiatică, simbolizând forța și agilitatea. Pentru Hyundai Motor Group conceptul s-a materializat într-un vehicul care redefinește viitorul mobilității, doar că semnificația termenului este acum cu totul alta… 

Tiger poate fi conectat la vehicule aeriene fără pilot (UAV), care îl pot prelua și transporta în locurile inaccesibile unui off-roader utilitar.

Coreenii au dezvăluit că TIGER înseamnă de fapt Transforming Intelligent Ground Excursion Robot, adică un fel de robot pentru excursii la sol și care se transformă inteligent. Face parte din categoria Ultimate Mobility Vehicle (UMV) și este al doilea de acest gen realizat de Hyundai, primul fiind Elevate, iar povestea lui ați întâlnit-o în paginile Auto Test Magazin cu ceva timp în urmă. Dacă vă mai amintiți, era un proiect de mobilitate în care vehiculul, de exemplu, putea să preia persoane la bord chiar dacă acestea se aflau la capătul câtorva trepte destul de înalte.

Articulația roții-picioare permite TIGER să abordeze o serie de situații extreme, menținând în același timp sarcinile utile și o înălțime operațională mai mare decât un vehicul tipic de sol.

În cazul de față „tigrul” coreean este conceput să transporte diferite tipuri de sarcini utile în timp ce se deplasează chiar și pe un teren dificil. La fel ca predecesorul său, Elevate, are caracteristici similare, cum ar fi „picioarele” și roțile. Diferența dintre cele două este că, în timp ce primul poate transporta pasageri, TIGER nu are echipaj. Dar pe ambele s-au implementat tehnologii de locomoție robotizată permițându-le să depășească situații dincolo de limitele chiar și ale celui mai capabil vehicul off-road.
Adică TIGER este conceput să funcționeze ca o platformă mobilă de explorare științifică în locuri extreme și îndepărtate. Conceptul este cam de dimensiunea unui troller mare și este bazat pe o platformă cu arhitectură modulară. Caracteristicile sale includ un sistem sofisticat de locomoție cu „picioare” și roți, control direcțional la 360 de grade și o gamă de senzori pentru observarea de la distanță. Cele patru „picioare” sunt de fapt compuse din elemente mobile articulate, conectate la platformă și antrenează fiecare câte o roată. Cu picioarele retrase în poziția inițială, conceptul se conduce eficient ca un vehicul cu tracțiune integrală. Dar când vehiculul este blocat sau trebuie să se deplaseze pe un teren dificil sau impracticabil pentru roți, își folosește capacitatea de „mers pe jos” pentru depășirea obstacolului sau să se deplaseze mai ușor peste acel teren.
Utilitatea sa vine și de la spațiul de încărcare al platformei, iar asta înseamnă că TIGER poate transporta mărfuri sau poate fi folosit pentru livrarea ajutoarelor în situații de urgență. Proiectul este condus de New Horizons Studio de la Hyundai Motor Group, această primă versiune fiind codificată X-1 (X de la „experimental”), pentru care s-au aplicat tehnologii avansate cum ar fi designul generativ folosit pentru creșterea rezistenței structurilor, reducând în același timp greutatea conceptului. Iar pentru fabricarea din fibră de carbon a „picioarelor” și anumitor elemente ale șasiului s-a folosit imprimarea aditivă compusă.
Iar toate acestea au contribuit la dezvoltarea lui TIGER X-1 ca un vehiculul concept ideal să evalueze la 360 de grade zonele lovite de dezastre naturale, în timp ce abordează terenuri greu accesibile sau chiar să exploreze suprafața unei alte planete sau altei Luni.

Foto: Hyundai

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


6 × trei =