Toyota Yaris – Mașina anului 2021 în Europa

0
227

Modelul de clasă mică din Japonia a obținut titlul de Mașina Anului după votul jurnaliștilor specializați din Europa. Este al doilea titlu obținut de Toyota Yaris după cel din anul 2000.

Noua generație a modelului de clasă mică Toyota Yaris a obținut titlul de Mașina Anului 2021 în cadrul unei ceremonii transmise online de la Geneva. În mod tradițional, ceremonia avea loc înainte de Salonul Auto, dar acesta a fost anulat pentru al doilea an consecutiv din cauza pandemiei de coronavirus.
Titlul este acordat de un juriu format din 59 de jurnaliști auto din 22 de țări. Fiecare dintre ei acordă puncte celor șapte modele ajunse în finală, iar Toyota Yaris a obținut un total de 266 de puncte, depășind noul Fiat 500 Electric (240 puncte) și noul crossover Cupra Formentor (239 puncte). Este a doua oară în istoria modelului japonez de oraș când acesta obține titlul de Mașina Anului în Europa. Titlul anterior a fost cucerit în anul 2000 de prima generație a modelului.
Clasamentul complet al ediției 2021: 1. Toyota Yaris – 266 puncte, 2. Fiat 500 – 240 puncte, 3. Cupra Formentor – 239 puncte, 4. Volkswagen ID.3 – 224 puncte, 5. Skoda Octavia – 199 puncte, 6. Land Rover Defender – 164 puncte, 7. Citroen C4 – 143 puncte.
Toyota Yaris „s-a născut” în 1999 în Japonia, unde a fost comercializată sub numele Vitz, dar importată în Europa sub denumirea Yaris. Devenea succesorul modelului Toyota Starlet și era disponibilă în versiuni cu trei sau cinci portiere. Prima generație era derivată direct din conceptul Toyota Funtime, prezentat pentru prima dată la Salonul Auto de la Frankfurt din 1997. Modelul avea denumiri diferite în funcție de piață: Vitz în Japonia, Yaris în Europa, Echo în Australia și Statele Unite ale Americii.
Varianta europeană a fost dese­nată la studioul mărcii din Franța și avea un design atrăgător, o siluetă înaltă și un interior spațios. Partea cea mai radicală era interiorul care, spre deosebire de alte mașini concurente, avea instrumentele de bord amplasate central. În momentul lansării, Yaris era disponibilă cu motorul de 1,0 litru cu 16 supape ce dezvolta 68 CP. Cererea pentru micul model a impus și introducerea unui al doilea motor de 1,3 litri de 86 CP. Toyota estimase că Yaris va fi extrem de bine primit în Europa și punea bazele unei uzine în Franța, la Valenciennes, pentru a suplimenta producția din Japonia.
Conceptul de model de segment B a fost păstrat și pentru a doua generație lansată în 2005. Instrumentele de bord amplasate central erau în continuare folosite și îmbunătățite. Interiorul era acum mai practic, modelul având inclusiv un spațiu suplimentar de depozitare amplasat chiar în fața celui de la volan. Împreună cu torpedo-ul, Yaris de generația a doua avea 18,2 litri în capacitate de stocare. Printre soluțiile inteligente, Yaris avea și o banchetă culisantă, care permitea obținerea unui spațiu mai mare în portbagaj sau pentru pasagerii din spate.
A treia generație a sosit în 2011, model care a avut parte de mai multe facelifturi, dar mai important este faptul că introducea o motorizare hibrid, o premieră în clasa mică. ­Pentru multă vreme, Toyota Yaris a fost singurul model care a oferit o astfel de motorizare. Sistemul hibrid oferea 100 CP combinând un motor de 1,5 litri cu ciclu Atkinson cu un motor electric. Modelul Yaris Hybrid aducea o explozie a vânzărilor ­pentru Toyota, cifra dublându‑se după primul an pe piață. A patra și actuala generație a fost lansată în 2020 și păstrează aceeași rețetă: motorizare hibrid și un look simpatic. Dar Toyota a reușit să dea din nou lovitura lansând o versiune sportivă sub divizia Gazoo Racing. Toyota GR Yaris  se inspiră direct din modelul folosit în Campionatul Mondial de Raliuri și este extrem de apreciată de pasionații auto.

Foto: Toyota

http://www.autotestmagazin.ro/toyota-a-adaugat-un-nou-suv-in-gama-sa-yaris-cross/

http://www.autotestmagazin.ro/toyota-yaris-evolutie-evidenta/

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


patru × 7 =