Tuthill GT One: Porsche 911 GT1 reinventat

0
2361

Tuthill a prezentat modelul GT One, o interpretare modernă a emblematicului Porsche 911 GT1 tip 993 din 1996. Firma de tuning britanică a anunțat că va produce doar 22 de exemplare din noul model supersport.

Tuthill Porsche este specializată în restaurarea, dar și modificarea diferitelor generații ale modelului Porsche 911, pe care îl consideră „vârful tehnologiei automobilului”. Ultimul care a fost preparat în unitatea de producție a firmei din Wardington, Ofrordshire (Anglia), este Porsche 911 GT1.

Acesta a fost lansat în 1996, fiind special proiectat și construit pentru competițiile auto din categoria GT1. Și a reușit să câștige peste o treime din cursele la care a participat. Pentru ca GT1 să fie admis în competiții, Porsche a trebuit să construiască și să omologheze pentru circulația pe drumurile publice două exemplare. Acestea au fost bazate pe 911 type (tip) 993. De la această versiune de stradă a plecat și proiectul lui Tuthill GT One.

Mașina a luat naștere dintr-o conversație între fondatorul firmei de tuning britanice, Richard Tuthill, și Elliott Ross, producător de film și colecționar de mașini. Ideea de bază a fost proiectarea unei versiuni GT1 mai potrivite pentru condusul pe șosea decât modelul de omologare care a servit ca sursă de inspirație. Liniile sale au fost desenate de Florian Flatau, un designer german, care a lucrat și pentru Singer. Dar, Tuthill nu a specificat ce vehicul servește drept bază pentru GT One.

Ca și în cazul GT1, motorul lui GT One este plasat în spate, dar mai central decât la un Porsche 911 de serie. Mașina este echipată cu suspensii cu dublu triunghi la toate roțile și amortizoare push-rod. Plus caroserie din fibră de carbon și un cadru de protecție interior. Conform proiectanților, cântărește doar 1.200 kg. Frânele sunt special concepute pentru acest model, iar jantele sunt echipate cu anvelope Michelin Pilot Sport 4S. Tuthill Porsche va oferi doritorilor și un pachet aerodinamic destinat circuitelor.

GT One este disponibil în două variante de motorizare. O primă variantă este motorul flat-six (6 în linie) aspirat, de 4.0 litri, de pe Tuthill 911K, proiectat de Swindon Powertrains, care dezvoltă peste 500 CP la 11.000 rpm.  Cine vrea mai multă putere, alege versiunea turbo a aceluiași motor, care depășește 600 CP. În privința transmisiei, Tuthill oferă clienților posibilitatea alegerii între o cutie de viteze manuală și una automată cu dublu ambreiaj.

Vor fi produse 22 de exemplare, fiecare putând fi personalizat într-o mare măsură. Prețul de bază al modelului Tuthill GT One nu a fost încă dezvăluit.

Vă recomandăm și:

Lamborghini Countach: 50 de ani de la debutul producției

Noul Aston Martin Vanquish: motor V12 twin-turbo de 835 CP

Land Rover readuce la viață vechiul Defender la un preț exorbitant

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


unu × 7 =