Volkswagen Beetle este istorie. După mai bine de opt decenii grupul Volkswagen încheie producția celui mai cunoscut model al său. Ultimul Volkswagen Beetle a fost fabricat săptămâna aceasta în uzina din Mexic și va rămâne în muzeul producătorului.
Volkswagen Beetle este cel mai cunoscut și mai longeviv model al producătorului german. Primul exemplar a fost fabricat în anul 1938. „Broscuța” a avut o istorie tare agitată, poate de aceea a devenit atât de cunoscută și îndrăgită. Mai întâi a fost un proiect al dictatorului Adolf Hitler care considera că este mare nevoie de o „mașină populară”. Acesta își dorea tare mult un automobil pentru cinci persoane care să nu coste mai mult de o mie de mărci.
După Al Doilea Război Mondial a fost văzută drept un simbol al renașterii economice a Germaniei, iar după aceea un exemplu al globalizării. Astfel a fost vândut și recunoscut în lumea întreagă. Supraviețuirea modelului conceput de inginerul austriac Ferdinand Porsche a fost serios pusă întrebării în timpul războiului. A fost momentul în care producția automobilului, botezat iniţial KdF-Wagen, care se desfășura la uzina din Hanovra, a fost oprită mai mulți ani.
După război lucrările au fost reîncepute de un constructor civil, sub supravegherea autorităților britanice de ocupație. În anul 1949 uzina a ajuns sub autoritatea Guvernului german și a landului Saxonia Inferioară, iar în anul 1955 a fost fabricat exemplarul cu numărul un milion.
https://www.youtube.com/watch?v=OtIHX2x-QeQ
Volkswagen Beetle a ajuns curând un jucător important chiar și pe piața americană. În anul 1968, peste Ocean au fost vândute 563.522 de autoturisme, aproape 40% din producție. „Spre deosebire de Germania de Vest, unde preţul său scăzut, calitatea şi durabilitatea era sinonime cu normalitatea de după război, în SUA caracteristicile Beetle i-au conferit un aer neconvenţional într-o cultură a automobilului dominată de mărime şi spectaculozitate“, susţine Bernhard Rieger în cartea sa din 2013 intitulată „The People’s Car”.
Un nou moment de cotitură a fost anul 1978. La uzina din Wolfsburg a fost introdus modelul Golf, așa că Beetle „și-a făcut bagajele” și s-a mutat în Mexic, la uzina din Puebla. În anul 1998, a fost lansat noul Volkswagen Beetle. Ideea i-a aparținut lui Ferdinand Piech, nepotul lui Ferdinand Porsche. În 2012, designul „Broscuței” a fost restilizat, dar succesul nu a fost extraordinar. Ultimul din cele 5.961 de exemplare ale modelului „Final Edition” va merge la muzeu și va marca sfârșitul producției și despărțirea de Volkswagen Beetle.