Volkswagen Beetle, final de poveste

0
146
Volkswagen Beetle

Volkswagen Beetle este istorie. După mai bine de opt decenii grupul Volkswagen încheie producția celui mai cunoscut model al său. Ultimul Volkswagen Beetle a fost fabricat săptămâna aceasta în uzina din Mexic și va rămâne în muzeul producătorului.

Volkswagen Beetle este cel mai cunoscut și mai longeviv model al producătorului german. Primul exemplar a fost fabricat în anul 1938. „Broscuța” a avut o istorie tare agitată, poate de aceea a devenit atât de cunoscută și îndrăgită. Mai întâi a fost un proiect al dictatorului Adolf Hitler care considera că este mare nevoie de o „mașină populară”. Acesta își dorea tare mult un automobil pentru cinci persoane care să nu coste mai mult de o mie de mărci.

După Al  Doilea Război Mondial a fost văzută drept un simbol al renașterii economice a Germaniei, iar după aceea un exemplu al globalizării. Astfel a fost vândut și recunoscut în lumea întreagă. Supraviețuirea modelului conceput de inginerul austriac Ferdinand Porsche a fost serios pusă întrebării în timpul războiului. A fost momentul în care producția automobilului, botezat iniţial KdF-Wagen, care se desfășura la uzina din Hanovra, a fost oprită mai mulți ani.

După război lucrările au fost reîncepute de un constructor civil, sub supravegherea autorităților britanice de ocupație. În anul 1949 uzina a ajuns sub autoritatea Guvernului german și a landului Saxonia Inferioară, iar în anul 1955 a fost fabricat exemplarul cu numărul un milion.

https://www.youtube.com/watch?v=OtIHX2x-QeQ

Volkswagen Beetle a ajuns curând un jucător important chiar și pe piața americană. În anul 1968, peste Ocean au fost vândute 563.522 de autoturisme, aproape 40% din producție. „Spre deosebire de Germania de Vest, unde preţul său scăzut, calitatea şi durabilitatea era sinonime cu normalitatea de după război, în SUA caracteristicile Beetle i-au conferit un aer neconvenţional într-o cultură a automobilului dominată de mărime şi spectaculozitate“, susţine Bernhard Rieger în cartea sa din 2013 intitulată „The People’s Car”.

Un nou moment de cotitură a fost anul 1978. La uzina din Wolfsburg a fost introdus modelul Golf, așa că Beetle „și-a făcut bagajele” și s-a mutat în Mexic, la uzina din Puebla. În anul 1998, a fost lansat noul Volkswagen Beetle. Ideea i-a aparținut lui Ferdinand Piech, nepotul lui Ferdinand Porsche. În 2012, designul „Broscuței” a fost restilizat, dar succesul nu a fost extraordinar. Ultimul din cele 5.961 de exemplare ale modelului „Final Edition” va merge la muzeu și va marca sfârșitul producției și despărțirea de Volkswagen Beetle.

Articolul precedentINTERVIU: Alexa Tofan – Actrița, ciobanii și pupatul
Articolul următorRetro: Mercedes-Benz C126 500 SEC – Subtil, elegant, robust
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


unu + 3 =