Volkswagen trece printr-un moment foarte greu și a anunțat o serie de schimbări majore la operaţiunile sale. Oficialii companiei și sindicatul au ajuns la un acord privind eliminarea a peste 35.000 de locuri de muncă. În acest moment nu se mai discută de închiderea unor fabrici.
Volkswagen „taie” 35.000 de locuri de muncă din Germania
Această decizie va afecta capacitatea de producție a companiei, dar este văzută ca o măsură mai puțin drastică în acest context tensionat. Renunțarea la 35.000 de locuri de muncă este una dintre măsurile convenite între cel mai mare producător auto din Europa și sindicatul IG Metall. În acest fel sunt evitate greve de amploare, potrivit BBC.
După 70 de ore de negocieri intense, liderii sindicali au numit acordul cu Volkswagen „un miracol de Crăciun”. Este cea mai lungă rundă de discuții din istoria de 87 de ani a companiei.
O altă măsură se referă la „înghețarea” salariilor pentru o perioadă de patru ani, conform noului contract colectiv, iar unele bonusuri vor fi anulate sau reduse. În plus, la uzina din Wolfsburg, cea mai mare a VW, numărul liniilor de asamblare va fi redus de la patru la două.
Acțiunile Volkswagen au crescut după anunțul de vineri
Acțiunile Volkswagen au crescut cu 2,4% imediat după anunț, o îmbunătățire binevenită după ce scăzuseră cu 23% anul acesta.
Oficialii Volkswagen au purtat discuţii cu reprezentanţii sindicatelor încă din luna septembrie, cu privire la măsurile necesare pentru a concura cu rivalii chinezi care oferă vehicule mai ieftine, dar şi pentru a gestiona cererea slabă din Europa şi adoptarea mai lentă decât se aştepta a vehiculelor electrice.
Aproximativ 100.000 de muncitori au organizat două greve majore în ultima lună, cele mai mari din istoria companiei, pentru a protesta împotriva planurilor de reducere a costurilor. Prin această măsură se detensionează atmosfera, iar planul vorbește despre economii anuale de 15 miliarde de euro.
- Citește și: Volkswagen, decizie radicală. Care este planul cu modelul Golf
Deși nu vor avea loc închideri imediate de fabrici, compania explorează opțiuni pentru unitatea sa din Dresda, inclusiv posibilitatea închiderii producției de vehicule până la sfârșitul anului 2025.În plus, activitatea fabricii din Osnabrück va fi restructurată și i se caută cumpărător, iar o parte din producție ar putea fi mutată în Mexic.