Volkswagen ID. Polo – Numărătoarea inversă a început

0
22

Cu câteva luni înainte de premiera mondială a ID. Polo, o flotă aproape gata de producție face ultimele teste în numeroase regiuni din întreaga lume. Scopul urmărit este atingerea celei mai înalte calități a detaliilor, precum și reglarea fină a caracteristicilor de condus.

O nouă eră Polo

La 50 de ani de la prima generație, cea de-a șaptea este full electrică. Volkswagen ID. Polo se concentrează pe puncte forte familiare: operare intuitivă, funcționalitate, calitate și accesibilitate. În același timp, ID. Polo este primul model care prezintă noul limbaj de design „Pure Positive” al directorului de design, Andreas Mindt. Rezultatul este un model electric compact care oferă mai mult spațiu și caracteristici de condus precise, la nivelul următoarei clase superioare de vehicule. În plus, este primul model din familia ID. electric care poartă numele consacrat Volkswagen, Polo.

Variante de putere

La debutul său în primăvara anului 2026, ID. Polo va fi disponibil în trei variante de putere: 85 kW (116 CP), 99 kW (135 CP) și 155 kW (211 CP). Sportivul ID. Polo GTI, cu 166 kW (226 CP), va urma mai târziu în cursul anului.

Versiunile de 85 kW și 99 kW vor veni standard cu o baterie de înaltă tensiune LFP (litiu-fier fosfat) de 37 kWh (net). Aceasta poate fi încărcată la puncte de încărcare rapidă în curent continuu cu o putere de până la 90 kW. Versiunile de 155 kW și 166 kW vor fi alimentate de o variantă NMC (nichel-mangan-cobalt) a noii celule unificate PowerCo, cu un conținut energetic de 52 kWh (net), permițând autonomii de până la 450 km² și încărcare la o tensiune continuă de până la 130 kW.

Tracțiune față nou dezvoltată

Aceasta se bazează pe Matricea Modulară Electrică de Acționare, MEB+, dezvoltată special. Sistemul de acționare electrică complet nou și extrem de eficient reduce complexitatea, numărul de componente și greutatea, adică parametri care-i permit lui Volkswagen să reducă costurile și consumul. În plus, tracțiunea electrică față oferă avantaje clare referitoare spațiului interior obținut.

Printre modulele cheie se numără un motor electric Volkswagen extrem de eficient de ultimă generație, numit APP 290. În caroserie este integrată o nouă generație de baterii – celula unificată PowerCo, care utilizează tehnologia cell-to-pack. Aceasta elimină pasul intermediar prin carcasele modulelor și combină celulele direct într-un pachet de baterii – reducând prețul, spațiul de instalare și greutatea, crescând în același timp densitatea energiei cu aproximativ 10%. Iar avantajul obținut este o autonomie mai mare.

Inovații curente

Cu MEB+, nu doar cele mai noi tehnologii de propulsie electrică, ci și numeroase sisteme de asistență de ultimă generație își fac loc în ID.Polo. Printre acestea se numără Travel Assist, semnificativ îmbunătățit; sistemul poate permite ghidarea laterală și longitudinală asistată și schimbarea asistată a benzii de rulare pe autostrăzi. În plus, Travel Assist din ID.Polo va oferi pentru prima dată recunoașterea semafoarelor și a indicatoarelor de stop.

Thomas Schäfer, membru al Consiliului de Administrație al Volkswagen AG, Brand Group Core și CEO al mărcii Volkswagen, a declarat: „ID. Polo marchează începutul unei noi generații Volkswagen: cu un design proaspăt, operare intuitivă, calitate superioară și caracteristici de condus de primă clasă – și în sfârșit din nou cu un nume propriu. Cu un preț de bază începând de la 25.000 de euro, facem mobilitatea electrică accesibilă multor oameni din Europa. Și acesta este doar începutul: În 2026, vom lansa șase noi modele electrice – toate 100% Volkswagen!”.

Date cheie

Polo are lungimea de 4.053 mm, lățimea de 1.816 mm și înălțimea de 1.530 mm, iar ampatamentul său măsoară 2.600 mm. Deși dimensiunile sale sunt aproximativ comparabile cu cele ale modelului Polo clasic (MQB, Modular Transverse Toolkit), modelul electric ID. Polo oferă avantaje referitoare la spațiul liber mulțumită modulelor compacte de acționare MEB+; pasagerii beneficiază de o lungime interioară suplimentară de 19 mm, vizibilă în special în spate. Lățimea interioară și spațiul pentru cap au crescut, de asemenea. Volumul portbagajului a crescut cu 24% față de modelul Polo clasic, de la 351 la 435 de litri. Cu spătarele banchetei din spate rabatate, volumul de încărcare crește la 1.243 de litri față de 1.125 de litri anteriori. Acest spațiu suplimentar face ca ID. Polo, mereu cu patru uși și cinci locuri, să fie mai versatil decât oricare dintre predecesoarele sale. Este perfect pentru viața urbană și pentru utilizarea de zi cu zi cu prietenii și familia.

Dezvoltarea modelului

ID.Polo este un proiect de colaborare în cadrul Brand Group Core, unde SEAT și CUPRA au condus proiectul, iar ID.Polo a fost proiectat la Centrul de Design Volkswagen din Wolfsburg. Tehnologiile cheie precum software-ul, sistemele de asistență, sistemul de propulsie, șasiul și direcția provin de pe platforma MEB+ a Volkswagen. Iar partea tare este că ID.Polo va fi construit la uzina SEAT și CUPRA din Martorell, Spania.

Vă recomandăm și:   

Volkswagen Touareg Final Edition: capăt de drum pentru SUV-ul german

Volkswagen: 1.5 milioane de automobile electrice livrate

Volkswagen T-Roc, echipat cu un motor hibrid convențional

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

five × 5 =