Volkswagen ID. Space Vizzion: Aerodinamică perfectă și spațiu amplu

0
103

Volkswagen ID. Space Vizzion este ultimul prototip al mărcii germane ce prefigurează un nou model electric. Un break stilat, cu un coeficient aerodinamic de doar 0,24, puternic și cu autonomie comparabilă cu cea a mașinilor diesel cele mai economice.

Volkswagen ID. Space Vizzion este un automobil futurist, care combină proprietățile aerodinamice ale unui Gran Turismo sportiv cu spațiul și confortul unui SUV de clasă mare. Stilistic, conceptul urmează ADN-ul de design al gamei de mașini electrice ID., fiind al șaptelea dintre ele. Liniile curbe, aerodinamice, ale capotei față și acoperișului asigură curgerea lină a fluxului de aer, reducând rezistența la înaintare, implicit consumul de energie electrică al mașinii. În interior, ID. Space Vizzion are un cockpit integral digital și facil de operat, practic intuitiv. Pentru prima dată la Volkswagen, toate informațiile necesare sunt afișate în câmpul vizual al șoferului cu ajutorul unui head‑up display ce utilizează Augmented Reality. Acest head-up display înlocuiește panoul de indicatoare de bord, iar locul acestuia din spatele volanului a fost luat de un ecran digital de mici dimensiuni, simplu, pe care se afișează strictul necesar: viteza mașinii și procentajul de încărcare a bateriilor. Restul informațiilor, interfața centrului multimedia, a climatizării, navigației și telefonului mobil sunt accesibile prin intermediul unui ecran tactil de 15,6 inci (396 mm) diagonală și asta este tot. Nu mai găsim butoane sau comutatoare pe bord ori în consola centrală. Nici măcar clasicul schimbător de viteze nu este de găsit la locul obișnuit, transmisia automată fiind operată printr-o manetă de pe coloana de direcție, în partea dreaptă, în locul celei prin care se comandă ștergătoarele la mașinile noastre. Pe volan există mai multe taste prin care se setează tempomatul adaptiv și se accesează meniul și funcțiile centrului de infotainment. Întreg interiorul este fabricat din materiale sustenabile. Prototipul are 4.958 mm lungime, 1.529 mm înălțime și 1.897 mm lățime, fiind cu circa 200 mm mai lung și 60 mm mai lat decât actualul Passat, dar este mult mai încăpător în habitaclu, pentru că bateriile sunt montate central, sub podea. Și, nu, nu este viitorul Passat, care va fi păstrat în gama Volkswagen, după cum au precizat ferm reprezentanții mărcii germane.

Volkswagen ID. Space Vizzion ­este construit pe platforma tehnică MEB, dedicată modelelor electrice ale constructorului auto din Wolfsburg și este echipat cu două motoare electrice, câte unul pentru fiecare punte. Propulsorul spate are 205 kW (279 CP), iar cel de pe puntea față, 75 kW (102 kW), dar puterea totală utilizabilă este de 250 kW (340 CP). Combinația celor două motoare face ca prototipul să aibă tracțiune integrală, iar pachetul de acumulatori de 82 kWh (77 kWh net), asigură autonomie de până la 590 km, conform rezultatelor de la testele realizate după standardul internațional WLTP, respectiv, de până la 300 de mile (483 km), dacă se ține cont de valorile obținute după procedurile Agenției pentru Protecția Mediului (EPA) din SUA. Demarajul 0-100 km/h se realizează în mai puțin de 5,5 secunde, iar viteza maximă este limitată la 175 km/h.
Varianta de serie a lui ID. Space Vizzion va intra în producție în a doua jumătate a anului viitor și nu va diferi mult de acest concept, potrivit celor de la Volkswagen. Și va avea și versiuni doar cu motorul spate, deci cu tracțiune numai pe această punte.

Foto: VW

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


× 9 = treizeci sase