Cel mai proaspăt membru al familiei Volkswagen se numește T-Roc. După izbucnirea, în 2015, a scandalului privind emisiile de noxe ale motoarelor diesel Volkswagen, compania germană a făcut curățenie în programul său de lansare de noi mașini. De exemplu, a fost sacrificat Golf Cabriolet, dar nu s-a renunțat la planurile de producție a unor noi crossovere.
T-Roc a fost lansat oficial la salonul auto de la Frankfurt de luna trecută. Noul SUV de oraș se află la limita dintre clasele compactă și subcompactă și va deveni, probabil, o vedetă de vânzări, aspectul său deosebit de atrăgător fiind dublat de o ofertă tehnică potrivită cerințelor actuale ale pieței. Calandrul extins mult pe orizontală, ce include blocurile optice cu lumini LED, totul conturat de o baghetă cromată, spoilerul față cu grilă de aerisire pentru motor și scut argintiu, liniile caroseriei pronunțate, bosajele ample pentru roți, consola spate scurtă și acoperișul descendent spre lunetă dau noului model un aer dinamic, de coupe cu patru uși și pregătit să facă față aventurilor. Volkswagen T-Roc este construit pe platforma tehnică MQB A0, inaugurată în acest an de ultima generație SEAT Ibiza, și pe care vor rula și viitoarele VW Polo, Audi A1, Skoda Fabia și SEAT Arona. Sunt posibile nu mai puțin de 24 de combinații coloristice, grație opțiunii de a vopsi acoperișul în altă nuanță decât restul caroseriei. Noul crossover are ampatament de 2.603 mm, lungime de 4.234 mm, inferioară cu 250 mm celei a VW Tiguan, lățime de 1.819 mm și înălțime de 1.543 mm. Este mai lung cu 40 mm decât „vărul” său, Audi Q2, dar mai scurt cu 65 mm decât Mini Countryman, cele două modele fiind principalii săi concurenți. Deși compact la exterior, T-Roc are o configurație interioară de cinci locuri și portbagaj cu capacitate bună, 425 litri.
Spiritul vesel al noului VW se răsfrânge și în habitaclu, ce poate fi, ca și caroseria, colorat în două nuanțe. Planșa de bord este asemănătoare cu cea de pe Polo, iar indicatoarele de bord sunt digitale. La versiunile de echipare superioare, ecranul tactil al centrului multimedia are diagonala de opt inci și este ușor orientat către șofer, iar între indicatoarele de bord își face loc un mic ecran pentru navigația GPS. Centrul de infotainment este compatibil cu Apple Car Play și Android Auto și dispune de port de încărcare prin inducție a telefoanelor. Pachetul de securitate cuprinde sistem de evitare a coliziunilor multiple în caz de accident, asistent pentru menținerea mașinii pe banda de rulare, detector al stării de somnolență a șoferului, senzori de detectare a pietonilor cu frânare automată. T-Roc se încadrează și în viitoarele prevederi legale, fiind echipat, deja, cu sistem de apelare automată a serviciilor de urgență în caz de accident.
Programul de motorizări cuprinde trei unități turbo pe benzină TSI și trei dieseluri TDI. Propulsoarele, indiferent că sunt pe benzină sau pe motorină, sunt oferite în câte trei trepte de putere: 115, 150 și 190 CP. Versiunile de 115 CP au doar tracțiune față și transmisii manuale cu șase viteze. Tracțiunea integrală 4Motion și cutia de viteze cu dublu-ambreiaj DSG, cu 7+1 raporturi, sunt opționale pe variantele intermediare (150 CP) și standard pe cele două de 190 CP. Sistemul de reglare activă a tracțiunii integrale 4Motion Control este standard.
Text: Florin NECULA / Foto: VW