Se anunță vremuri tot mai grele pentru motoarele termice. Și nu de ieri de azi, ci de câțiva ani tot mai mulți producători au început să se gândească să scoată „la pensie” aceste propulsoare. Mercedes Benz intenționează să renunțe la motoarele termice până în anul 2030, dar alții sut mult mai grăbiți, iar Alfa Romeo și Fiat Abarth vor avea motoare electrice din anul 2024.
Este o luptă mare pe plan mondial pentru combaterea poluării. Se fac planuri și se anunță restricții, iar sute de miliarde de euro sunt pregătite doar în Europa pentru a obține un aer mai curat. Și cum motoarele pe benzină și motorină sunt considerate un factor important de poluare devine tot mai clar că viitorul lor rest tot mai incert. În acest timp, vocile celor care întreabă ce se va întâmpla când vom fi nevoiți să reciclăm la scară mare acumulatorii de la mașinile electrice se aud foarte încet și se pare că, cel puțin deocamdată, oamenii nu pricep că aceste vehicule nu sunt nici ele foarte prietenoase cu mediul.
În acest timp, producătorii fac pași importanți pentru a renunța la motoarele termice. De exemplu, Mercedes Benz intenționează să renunțe la majoritatea motoarelor termice până în anul 2030, adică în nouă ani. Mai mult, germanii vor să ofere o versiune electric pentru fiecare model din gamă. Doar în anul 2021, producătorul din Stuttgart a lansat nu mai puțin de trei modele de serie cu zero emisii: EQS, EQB și EQA. Ca să nu mai pomenim de conceptul EQT.
Cei de la Alfa Romeo sunt mult mai grăbiți, iar tranziția va începe încă din anul 2024, potrivit planurilor expuse de șefii de la Stellantis. „Din 2024, Alfa devine Alfa e-Romeo,” a fost anunțul scurt și la obiect al grupului Stellantis. Oficialii companiei italiene nu au oferit alte detalii, dar este clar că Alfa Romeo va folosi una dintre cele patru platforme Stellantis, care promit autonomii între 500 și 800 de kilometri pentru vehiculele electrice.
Și Fiat a anunțat, în cadrul evenimentului Stellantis EV Day, că toate modelele Abarth vor fi electrice din 2024. Italienii nu au spus care va fi primul model din nou eră, dar jurnaliștii de specialitate au specular că, cel mai probabil, va fi vorba despre o versiune mai performantă a lui 500e.
În prezent, motorul electric cu care este echipat acest model dezvoltă 118 cai putere și 220 Nm cuplu. În ciclul WLTP, Fiat 500e are o autonomie de până la 320 de kilometri, iar în ciclul urban autonomia poate ajunge până la 460 de kilometri.