Xiaomi YU7 – Un SUV electric promițător pentru 2025

0
28

Xiaomi își extinde portofoliul de autovehicule electrice cu un model nou și ambițios, SUV-ul YU7. Programat pentru lansare la începutul verii anului 2025, acest model îmbină tehnologia avansată cu un design sofisticat, fiind o continuare a succesului sedanului Xiaomi SU7 lansat anterior.

Design modern și funcțional

Xiaomi YU7 adoptă un stil elegant, similar cu cel al modelelor premium, precum Ferrari Purosangue. Printre trăsăturile notabile se numără farurile discrete, stopurile unite printr-o bandă LED continuă, ușile fără rame și mânerele semi-ascunse. Aspectul său modern sugerează o combinație de sportivitate și rafinament, caracteristici care îl plasează în competiție directă cu rivali precum Tesla Model Y.

Dimensiuni generoase

Xiaomi YU7 impresionează prin aspectul său elegant, având linii fluide și elemente aerodinamice care îi conferă un coeficient de rezistență la înaintare de doar 0,195. Dimensiunile sale, 4.999 mm lungime, 1.963 mm lățime și 1.455 mm înălțime, cu ampatament de 3.000 mm, oferă un interior spațios și confortabil pentru pasageri. Portbagajul principal (spate) are o capacitate de 517 litri, iar frunk-ul (sub capota față) adaugă încă 105 l, pentru depozitare suplimentară.

Motorizare și performanțe tehnice

Xiaomi YU7 va fi disponibil în două configurații principale. Versiunea cu tracțiune spate (RWD) este este echipată cu un motor electric de 220 kW (aproximativ 300 CP). Modelul poate atinge o viteză maximă de 210 km/h și accelerează de la zero la 100 km/h în 5,7 secunde. Varianta de top. cu tracțiune integrală (AWD), dispune de două motoare electrice, câte unul pe fiecare punte. Acestea dezvoltă un total de 495 kW (670 CP), putere care îi asigură mașinii o viteză maximă de 265 km/h (declarată, în teste a atins 253 km/h, până acum) și demaraj 0-100 km/h în 2,78 secunde.

Motoarele sunt concepute intern de Xiaomi, utilizând tehnologii de ultimă generație pentru eficiență energetică și densitate de putere. Vârful de gamă YU7 integrează motorul revoluționar V8s, cu o turație maximă de 27.200 rpm și eficiență de conversie electricitate-propulsie de 98,11%.

Autonomie și baterii avansate

YU7 folosește baterii furnizate de CATL și BYD, disponibile în două variante. Modelul de bază RWD folosește acumulatori LFP (litiu-fosfat de fier), ce îi permit o autonomie de până la 668 km, conform producătorului. Pentru versiunea de top s-au ales baterii NMC (nichel-mangan-cobalt), ce ar ridica autonomia la 800 km, conform ciclului de testare chinezesc, echivalent cu aproximativ 720 km WLTP.

Tehnologia de încărcare rapidă permite alimentarea bateriei pentru 390 km autonomie în doar 10 minute, iar o încărcare completă poate fi realizată în mai puțin de 30 de minute. Xiaomi utilizează tehnologii speciale pentru a preveni supraîncălzirea și a crește durabilitatea bateriilor, folosind materiale izolante inspirate din industria spațială.

Confort Interior

Interiorul SUV-ului este echipat cu tehnologii de ultimă oră. Sistemul de infotainment este complet integrat cu ecosistemul Xiaomi, permițând conectivitatea cu telefonul mobil și alte dispozitive inteligente. Dotările includ un acoperiș panoramic din sticlă, mânere retractabile ale ușilor și un sistem de climatizare cu pompă de căldură, capabil să funcționeze eficient chiar și la temperaturi de -20°C. Xiaomi YU7 beneficiază de tehnologia Gigapress pentru fabricarea caroseriei, ceea ce contribuie la rigiditate structurală sporită și eficiență în producție.

Prețuri și Disponibilitate

Lansarea oficială a modelului Xiaomi YU7 este planificată pentru iunie sau iulie 2025 (încă nu a fost stabilită data), cu prețuri, pe piața din China, estimate să înceapă de la echivalentul a circa 40.000 de euro, pentru versiunea de bază. Dar, cu stimulentele financiare oferite de autoritățile centrale și locale din China pentru mașinile electrice, prețul va scădea spre 30.000 €, probabil. Xiaomi intenționează să producă inițial 150.000 de unități YU7 pe an, cu posibilitatea de extindere la 300.000 de exemplare, în funcție de cerere. Mașina va fi exportată și pe piața europeană.

Vă recomandăm și:

Peste 100.000 de comenzi pentru Xiaomi SU7

UE, decizie radicală. Lovitură pentru producătorii care importă componente din China

Hyundai și Kia – Tehnologie în sprijinul producției

Volkswagen ID. Code: concept de SUV electric dedicat Chinei

TEST: Eficient, versatil și entuziast – Noul Renault Captur E-Tech

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


patru + = 8