Conștient de tendințele ecologiste care domină acum lumea, Fiat a adaptat cel mai cunoscut model citadin al său și l-a transformat într-un automobil 100% electric, numit 500e.
Constructor legendar de autovehicule, Fiat a făcut recent pasul pe un teren care i-a fost necunoscut până acum: mașinile electrice. Primul model? Fiat 500e, care este prima mașină electrică de serie nu numai a mărcii italiene, ci și a partenerului său american, Chrysler, din grupul FCA (Fiat Chrysler Automobiles).
Noua generație „cinquecento” este construită pe o nouă platformă tehnică și este echipată cu un pachet de baterii litiu-ion cu capacitatea totală de 42 kWh, ce i-au permis o autonomie de 320 km/h în cadrul testelor realizate după standardul WLTP. Conform celor de la Fiat, dacă noul model este utilizat doar în oraș, atunci autonomia sa ajunge la 400 km, fapt specific mașinilor electrice, care consumă cel mai puțin când rulează în mediul citadin.
Motorul electric cu care este dotat Fiat 500e produce 87 kW (118 CP) și permite viteza maximă de 150 km/h. Mașina este oferită în standard cu o stație de curent electric alternativ, Combo 2, ce garantează 50 km la o încărcare de cinci minute. Încărcarea bateriilor până la 80% din capacitatea lor se face în 35 de minute.
Deși cu designul modernizat, Fiat 500e seamănă mult cu generația precedentă, doar linia laterală mai „fluidă” și farurile cu o formă ușor futuristă ies pregnant în evidență. Interesant este faptul că 500e are acoperiș amovibil, fapt ce-l transformă într-un fel de cabriolet sau model targa. La momentul lansării, poate în vară, poate la începutul toamnei, coronavirusul decide, noul Fiat va fi disponibil doar în versiunea La Prima, cu două variante de tapiserie, la alegerea clientului, din plastic reciclat sau din piele sintetică. Habitaclul este în ton cu noul sistem de propulsie, astfel că avem două panouri digitale, unul în semicerc, în spatele volanului, pentru indicatoarele de bord, și unul tactil, de 10,25 inci, asemănător cu o tabletă, montat deasupra consolei centrale.
Acesta din urmă este dedicat centrului de infodivertisment și nu numai că seamănă cu o tabletă, dar se și utilizează precum aceasta sau ca un smartphone. Conexiunile Bluetooth, Apple CarPlay și Android Auto sunt standard, ca și sistemele care fac ca Fiat 500e să fie capabil de conducere semiautonomă de nivel 2: asistent pentru menținerea benzii de rulare, cititor al indicatoarelor rutiere, care sugerează șoferului viteza de rulare potrivită, tempomat adaptiv etc.
În România încă nu a fost anunțat prețul de bază al noului Fiat 500e, dar în Franța, de exemplu, acesta este de 37.900 euro.
Foto: Fiat
http://www.autotestmagazin.ro/volkswagen-id-3-electrificare/
http://www.autotestmagazin.ro/masinile-electrice-batalia-pentru-europa/