TEST: Ford Kuga – American „Made in Europe”

0
125

Noul Ford Kuga-5617_1Segmentul SUV pentru piața europeană este în plină expansiune, inclusiv la noi.  Pentru Ford o creștere a vânzărilor de peste 44% în 2015 este un argument la fel de solid ca pentru orice alt producător. Iar în cazul lui Ford Kuga, „apetitul” pieței a fost cu 19% mai mare. Așa că apariția faceliftului generației este o cerință stringentă pentru constructorul american.

Noul Ford Kuga-15Trebuie să mai spun că în România așteptările Ford în 2017, pentru Kuga, sunt cu 20% mai mari? Iar pentru asta Kuga s-a pregătit, așa cum era de așteptat, cu o parte frontală „rearanjată”. Grila superioară a devenit hexagonală și mai extinsă, ajungând motivul principal frontal, cea inferioară este mai îngustă și a fost coborâtă, iar proiectoarele de ceață au fost repoziționate în linia mediană a calandrului.
Noul Ford Kuga-31 Noul Ford Kuga-36Capota motorului are acum două nervuri, iar farurile, un design nou. În spate stopurile au fost redesenate și au influențat, la rândul lor, linia haionului. Altfel spus sunt schimbările care îi aduc vizual lui Kuga voturi suplimentare pentru dinamică și prestanță. Interiorului i s-a acordat atenție în egală măsură. Consola centrală a fost redesenată, volanul are un nou design și este disponibil și îmbrăcat în piele, încălzit pentru un confort optim la temperaturi scăzute.
Noul Ford Kuga-6717_2Când te așezi la volan ai aceeași poziție înaltă care îți va clarifica destule necunoscute ale drumului fie că ții șoseaua sau o părăsești pentru o tură pe la țară. Ținuta lui Kuga este remarcabilă, însă, în ciuda tracțiunii integrale, este bine să nu faci pe zmeul în offroad și să apelezi la soluțiile cele mai confortabile și mai ales sigure. Totuși, este gândit să-și petreacă cea mai mare parte a vieții pe șosea. În cazul de față, într-o mică măsură suspensia nu este infailibilă, chiar dacă ai structură independentă pe puntea spate. Abordarea cu ceva aplomb a denivelărilor îți va aminti asta. Însă te va feri oricând de „mutarea pietrelor de rinichi în stomac” indiferent unde te-ai duce.
Singura bătaie de cap ar putea fi scormonitul prin stufosul meniu de bord pentru scoaterea controlului tracțiunii atunci când situația a cerut-o. Ca de exemplu la urcarea unui dâmb înzăpezit și care necesita ceva atenție ca să ții șleaul. Dar odată rezolvată problema, revenirea la starea inițială a fost chiar lesne de făcut. Până la urmă totul ține de obișnuință.
Sub capotă am avut TDCi-ul de 2,0 litri și 180 CP și transmisia manuală cu 6+1 raporturi. Cuplul motor maxim este de 400 Nm și vă permite să faceți cam ce vreți cu Kuga, evident, în limitele siguranței garantate de constructor. Pentru mulți un motor de 2,0 litri înseamnă destul de mult, dacă ții cont că există varianta de 150 CP și mai ales noul TDCi de 1,5 litri și 120 CP și este normal ca opțiunile majoritare să vizeze oferta mai ieftină. Totuși, diferența între ultimele două, pentru varianta cu tracțiunea față, este de 750 de euro și chiar merită efortul financiar când nu vrei neapărat tracțiunea integrală. Diferența de cuplu își va spune cuvântul. Și în plus, este suficient să vă mai spun că portbagajul are 456 de litri?

Text: Radu BUHĂNIŢĂ  / Foto: FORD

Articolul precedentTEST: Renault Talisman – Oriunde, cu plăcere
Articolul următorRAR: Claudiu Nedelcu – „Doctorul” din Voluntari
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


8 − unu =