Apariţia tehnologiei de printare 3D a dat frâu liber imaginaţiei multor oameni… de la obiecte de uz cotidian la avioane, maşini şi chiar alimente.
Toate par că pot să fie produse în viitor de această tehnologie ce anunţă o nouă revoluţie. Probabil cea mai importantă de la revoluţia industrială şi apariţia internetului. În cazul de faţă producătorul de anvelope Michelin ne prezintă o nouă abordare în această direcție.
Posibilităţile tehnologice pentru printare 3D au făcut ca anvelopa acestora să prezinte o structură internă de tip fagure, care este o replică a celor organice din natură. Aerul nu mai este necesar deoarece noua abordare preia rolul avut de acesta în vechile anvelope. Realizată din materiale reciclabile, aceasta abordare-concept poate să reziste pe întreaga durată de viaţă a automobilului.
Anvelopa în sine are rol de roată și jantă deoarece prezintă o structură comună cu variaţiile interne necesare. O altă trăsătură foarte importantă este posibilitatea schimbării profilului de rulare în funcţie de condiţiile de drum. Tehnologia permite printarea unui nou profil în câteva minute sau chiar modificarea celui existent prin adăugarea materialului în zonele în care este necesar. Pentru că tot suntem în era comunicării, şi această „anvelopă” poate să comunice cu automobilul dumneavoastră prin intermediul unor aplicaţii. Acestea pot să vă sugereze dacă uzura profilului necesită o reprintare sau dacă destinaţia dumneavoastră sau condițiile de drum implică un nou tip de desen al profilului.
În final, mă întreb cât ar putea să coste un cartuș cu anvelope pentru o imprimantă 3D…
Gabriel MANOLE