Renault Megane sedan completează gama Renault, în segmentul C, pe piața românească. Noua generație adoptă același design dinamic care poartă semnătura stilistică a constructorului francez.
În definitiv, la noi, sedanul rămâne încă opțiunea principală ca mașină de familie. Proiectat și dezvoltat în același timp cu versiunea hatchback, lansată la începutul lui 2016, versiunea sedan împarte și aceeași platformă modulară CMF C/D, adică vorbim despre tren de rulare, șasiu, gamă de motoare și tehnologie. În afară de lungime și ampatament singura diferență este că prima se fabrică la Palencia, în Spania, iar sedanul la Bursa, în Turcia.
Pe de altă parte creșterea ampatamentului i-a favorizat pe ocupanții locurilor din spate câștigând astfel spațiu suplimentar pentru picioare. Iar partea care-i interesează pe mulți este că portbagajul are acum un volum de 503 litri, suficienți pentru cea mai mare parte a „muncilor” casnice, de la mersul la cumpărături și până la activitățile în aer liber.
Combinația motor dCi de 110 CP și cutie automată reprezintă o carte câștigătoare atunci când o tragi din pachetul de oferte. Ideea că ce funcționează în urma testării îndelungate nu trebuie schimbat a fost preluată și de constructorul francez, așa că mereu „tânărul” dCi de 1,5 litri și 110 CP a rămas piesa de rezistență în ciuda urgisirii dieselului pe tărâmul Hexagonului. Adăugați aici și transmisia EDC cu 6+1 raporturi și aveți o combinație care oferă suficientă „forță motrice” încât să dispuneți de o dinamică variată. Ce-i drept cei 250 Nm ai cuplului motor maxim pot face destui să mârâie că, pentru o masă maxim admisă de aproape două tone, nu însemnă mare lucru. Dar, în cazul în care nu vreți să faceți „rally” cu familia când ieșiți la picnic, de exemplu, combinația este una dintre alegerile foarte convenabile. Aici un plus îl reprezintă asistența la pornirea în rampă (HSA). Dacă rămâneți în zona condusului în stil casnic, consumul mediu la drum lung vă scoate undeva la cinci litri, cu destule pusee de accelerări și depășiri, dar fără să vă transformați într-un Emerson Fittipaldi autohton. În oraș media a fost de 8,5 litri, dar în setarea care viza în mod special confortul. Și, apropos de setări, aveți cinci la dispoziție prin sistemul Renault Multi Sense la care aveți acces cu ajutorul ecranul de 7,7 inci de la R-LINK 2. Și o referire la ultimul, acesta face parte din dotarea standard a ultimului nivel de echipare, Intens, cel pe care l-am avut la test. Accesul direct la cele cinci setări (Neutral, Sport, Comfort, Perso și Eco) se face direct prin butonul de pe consola de podea. Dacă vreți să vă configurați reacția lui Megane sedan apelați la modul Perso și ce ține de suspensie, direcție, răspunsul motorului și schimbările treptelor de viteză, inclusiv lumină ambientală se pot conforma opțiunilor dvs. Bineînțeles, în funcție de „ofertele” din meniul tehnic al Multi Sense. Și încă ceva, dacă sunteți un adept eco nu trebuie să vă „strofocați” prea mult pentru asta ci doar să comutați pe setarea respectivă și să urmați indicațiile oferite. Fără să vă dați seama scoateți o medie de peste 80% „green” care să vă mai liniștească în privința mediului. Însă, pe mulți, nu cred că o să-i țină prea mult…
Text / Foto: Radu BUHĂNIȚĂ