Muzee auto: Muzeul Audi – cele patru mărci

0
279

Nu putem să nu includem pe lista noastră de muzee obligatorii pentru turistul pasionat de automobile și Muzeul Audi din Ingolstad, Bavaria.

După ce am trecut prin muzeele Mercedes-Benz, Porsche și BMW, mai lipsea un singur nume important dintre producătorii germani premium: Audi, al cărui sediu principal este în orașul Ingolstadt din Bavaria, în apropiere de Munchen. Acolo este și adresa unde găsim Audi Mobile Museum, un spațiu ceva mai mic față de cel al concurenței, dar încărcat cu exponate interesante.
Inglostadt se află la 80 de kilometri de Munchen, distanță pe care o parcurgi cu mașina în 50 de minute pe autostrada A9. Alternativ, se poate folosi trenul, care este mai rapid. Din gara centrală din Munchen, un tren Intercity-Express pleacă spre Ingolstadt la fiecare 20 minute, iar durata călătoriei este 35 de minute.

Un bilet de intrare la muzeu costă patru euro, iar vizita începe de la cel mai înalt nivel al clădirii de unde traseul te duce către parter, trecând prin istoria celor patru mărci care au pus bazele constructorului cunoscut astăzi ca Audi.
Muzeul face parte dintr-un complex mai mare numit Audi Forum Ingolstadt. Aici pot fi livrate mașini către clienți, se pot efectua tururi ghidate ale uzinei, există mai multe restaurante, precum și micul muzeu dedicat mărcii cu patru inele.
Audi a fost înființat de August Horch, un fost director care a lucrat pentru Karl Benz. În 1903 a decis că este timpul să își înființeze propria marcă auto. Cea dintâi i-a purtat numele, Horch. După ce a vândut-o, a dorit să pună bazele unei noi companii, dar a constatat că a pierdut dreptul de a mai folosi numele Horch. Atunci și-a tradus numele în latină („horch” în limba germană înseamnă „a auzi”) și așa a luat naștere denumirea Audi. În anii ’30 marca își unea forțele cu Horch, DKW și Wanderer pentru a crea compania Auto Union, de unde și emblema cu patru cercuri folosită chiar și în ziua de azi.
Muzeul adăpostește exemplare ale tuturor celor patru mărci începând cu 1903 până la automobilele moderne produse de Audi. În anii ’30, Horch era o marcă de lux ce fabrica automobile care rivalizau cu Mercedes. Mai multe exemplare sunt în muzeu, inclusiv exclusivul model Horch 855 fabricat în doar zece exemplare.
După război, Auto Union a produs o serie de modele economice derivate din automobile DKW ce foloseau motoare în doi timpi cu trei cilindri. În muzeu regăsim și Auto Union 1000 Sp Cabriolet, model cu un design inspirat de mașinile americane ale anilor ’50.


În anii ’60, compania Auto Union decide să readucă marca Audi în față. După achiziția NSU, Audi a devenit un concurent important pe piața de automobile premium din Germania și a lansat câteva modele emblematice ca de exemplu celebrul Audi Quattro. Dezvoltat de nimeni altul decât Ferdinand Piech, Quattro aducea în atenția tuturor sistemul de tracțiune integrală și motorul cu cinci cilindri în linie.

Cu un pedigree dezvoltat în lumea nebună a raliurilor cu mașini de Grupa B, Audi Quattro este azi o legendă. Mai multe exemplare pot fi admirate în muzeul din Ingolstad.
Succesul Audi în motorsport este oglindit și prin expunerea a câtorva automobile ce au concurat cu succes în cursa de 24 de ore de la Le Mans și în campionatul de anduranță.

Text:  Dragoș BĂLTĂȚEANU / Foto: AUDI

Articolul precedentMApN: Fete cu epoleți
Articolul următorRAR: WLTP – Momentul schimbărilor în testele de poluare
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


− trei = 2