Organizat din doi în doi ani, în alternanță cu Mondial de l’Automobile de la Paris, salonul auto de la Frankfurt este unul dintre evenimentele auto majore ale Europei și, natural, fieful constructorilor germani de mașini. Totuși, ediția din acest an a fost marcată de prezentarea unor modele est-asiatice interesante.
Chery Automobile, cel mai mare exportator auto chinez, și-a propus ca, în câțiva ani, să producă doar autovehicule hibride și electrice, iar Europa este o piață predilectă pentru aceste tipuri de mașini. La Frankfurt, exponatul principal al mărcii chineze a fost Chery Exeed TX, un SUV plug-in hybrid, echipat cu un propulsor pe benzină de 1,5 litri și 150 CP, dublat de un motor electric de 85 kW (115 CP). Mașina are tracțiune integrală, demaraj 0-100 km/h în 6,0 secunde și viteza maximă limitată la 200 km/h. Poate rula electric până la 70 km, distanță pe care are viteza maximă limitată la 120 km/h. Acumulatorii săi se încarcă până la 80% în 30 de minute, iar echiparea de bază este generoasă, inclusiv cu centru multimedia cu ecran tactil de 10 inci.
Chery Tiggo Coupe este un concept de crossover electric cu patru locuri și uși care se deschid în sensuri opuse. Motorul său electric produce 118 kW și îi asigură performanțe dinamice comparabile cu cele ale lui Exeed TX. Conceptul are autonomie de până la 500 km, acumulatorii săi litiu-ion putându-se încărca până la 80% în 20 de minute și în două ore până la capacitatea lor maximă. Sistemele de conducere autonomă îi permit șoferului să transforme volanul în game controller și să treacă la jocuri pe ecranul ce acoperă mare parte din planșa de bord!
Tot propulsie electrică are și excentricul hipercar cu tracțiune 4×4, Aspark Owl, produs de un start-up din Japonia. Cei de la Aspark susțin că Owl a atins o bornă extraordinară: a ajuns în numai 2,0 secunde la 100 km/h de la startul de pe loc. Valoarea este credibilă, dacă ținem cont că mașina cântărește doar 850 kg, iar motorul electric produce 320 kW (435 CP) și 764 Nm cuplu. Autonomia sa este de 150 km, iar viteza maximă, de 280 km/h. Aspark Owl poate fi deja comandat, pentru frumoasa sumă de 3,5 milioane de euro.
Chinezii au fost reprezentați la salon și de către o marcă germană, Borgward. Compania a fost revitalizată de către un grup de investitori chinezi, iar la Frankfurt s-a prezentat cu conceptul Borgward Isabella, un coupe cu patru locuri, fără montanți centrali și cu patru portiere fără clanțe, cu deschidere electrică. Acestea au o caracteristică specială: se deschid în sensuri opuse, dar nu spre exterior, ci prin culisare, paralel cu caroseria. Conceptul este animat de două motoare electrice, ce totalizează 300 CP și cuplu de 450 Nm, suficient pentru demaraj 0-100 km/h în 4,5 s și viteză maximă de 250 km/h. Autonomia asigurată de acumulatorii proiectați împreună cu LG este de 500 km, încărcarea lor până la 80% necesitând 30 de minute.
Cel mai mare producător chinez de SUV-uri, Great Wall Motors, a fost prezent la salonul german prin intermediul mărcii sale de mașini premium, WEY. Aceasta a dezvăluit conceptul WEY XEV, un crossover hibrid cu patru locuri și două portiere de mari dimensiuni, ce se deschid pe verticală (gullwing). Tracțiunea conceptului cu construcție modulară este integrală, iar componentele sistemului de propulsie sunt instalate central și pe puntea spate. XEV este dotat cu autopilot de nivel 4, cruise control activ, sistem de urmărire a benzii de rulare şi unul de preîntâmpinare a coliziunilor frontale.
Text: Florin NECULA / Foto: Producători